Kjapp, digg, sunn, proteinrik.

Medlem
22. feb. 2011
Innlegg
9.047
Sted
Erewhon
Ok, jeg får forsøke meg da.

Dette er hvertfall en kjapp middagsrett som jeg synes er veldig god. Spesielt etter trening.

Dette trenger du;

Crispisalat.
Pinjekjerner.
Sukkererter.
Paprika.
Balsamiko.
Biffstrimler.
Acasie

Start med litt rapsolje i pannen, lemp pinjekjernene oppi og sett igang med salaten. Pass på å hold pinjekjernene i bevegelse hele tiden. Er ikke like gode svidd, som røstede. Når salaten er skylt og gjort gjort attraktiv dryppes balsamikoen over. strø over pinjekjernene og kast biffstrimlene i pannen. stekes sammen med litt flytende honning, og pepper. Husk å smak deg frem, spesielt med tanke på honningen.

Stek ferdig, og server:)



Håper det smaker. Og dette er mitt første mattips, så all kritikk til forbedring mottas med takk.
 
Kult at du bidrar med mattips!

Med stikkord som "sunn" frykter jeg imidlertid at jeg ikke er helt i målgruppen ;)

Litt tongue-in-cheek så er jeg mer tilbøyelig til å følge Atle Antonsens 3 prinsipper for mat:
1. Det skal være kjøtt.
2. Det skal være mye.
3. Det bør se sånn nogelunde ut.

:D
 
Det blir ganske digg smak, men pass på å smak underveis. prøv gjerne med en liten bit først for å finne riktig mengde. Begynte å prøve det etter at disse sjokoladene kom å kombinerte søtt og salt. Tenkte at litt søtt og litt pepper og salt på kjøtt gjorde seg. Jeg synes hvertfall det er digg.

Trodde forøvrig ikke på at det ville være noe godt å marinere spearibs i cola heller, men jaggu er det digg!