Kjører på med en dobbel! (og muligens en sonen-premiere?)

Medlem
10. feb. 2013
Innlegg
274
Sted
Oslo
PGA latskap har jeg ikke orket lage en unbox for mitt forrige kjøp, men tenkte jeg måtte dele den også da jeg i dag fikk enda en ny klokke. Bildene ble tatt relativt raskt uten for mye mikk-makk, så det ble som det ble.


Går raskt og smertefritt gjennom den første som ble anskaffet i slutten av mars, oppdaget på markedet her!

DSC_0003_zpsc7656ce0.jpg


DSC_0004_zpsf700576c.jpg


DSC_0006_zpsa8ada123.jpg


Denne klokken har vel noen kontroverser rundt seg både med hensyn til cal 1887 og dens forsøk på å profittere på historien rundt det første sveitsiske uret i verdensrommet som var en Heuer stoppeklokke brukt av John Glenn i 1962. Dette er en 50th-anniversary utgave som kom i slutten av 2012 og begrenset til 2012 eksmplarer. Kontroverser til side, jeg falt pladask for uret når jeg så det, og min over gjennomsnittet interesse for verdensrommet gjorde ikke kjøpelysten noe mindre. Kort sagt ble dette ett impulskjøp men til en hyggelig pris! :)

DSC_0014_zps7febfebc.jpg


DSC_0015_zpsd0b16aab.jpg




Den neste jeg skal unboxe lurer jeg på om kanskje er en premiere på sonen for dette merket? I hvertfall for denne modellen :)
Såvidt jeg skjønner er dette et relativt nyoppstartet klokkemerke fra Sverige, som jeg faktisk kom over via diverse Instagram-kontoer.

Klokken er drevet av Miyota 2025 kvartsverk, så man kan bare håpe på at de i fremtiden vil komme med noen mekaniske modeller, for jeg synes klokken ser helt fantastisk ut!

Viserene har en nydelig blåfarge i rett belysning, noe jeg dessverre ikke klarte å få frem på bildene.

DSC_0016_zpsd49414e2.jpg


DSC_0017_zpsdc0d53e1.jpg


DSC_0018_zps533d34be.jpg


DSC_0020_zps3278fae1.jpg


DSC_0024_zpse30549f3.jpg


DSC_0029_zpse0e06aa2.jpg


DSC_0031_zpsf4422354.jpg


DSC_0032_zpsd0f57707.jpg


DSC_0034_zps75918457.jpg




Ble litt lang denne, håper jeg er unnskyldt :mrgreen:
 
Etter jeg postet følte jeg at jeg syndet litt og ikke hadde noen closeups, så her kommer de.

DSC_0008_zps1f65fd3a.jpg


DSC_0010_zps396155db.jpg
 
Gratulerer med begge nyanskaffelsene! Corniche ser meget bra ut, helt enig med deg! Et supert alternativ i sjangeren rimelig dressur med quartz fra mote/klesprodusent. Hadde kledd et mekanisk verk også :)
 
Gratulerer med begge nyanskaffelsene! Corniche ser meget bra ut, helt enig med deg! Et supert alternativ i sjangeren rimelig dressur med quartz fra mote/klesprodusent. Hadde kledd et mekanisk verk også :)

Har følgt litt med på instagramkontoen deres og sittet på gjerdet lenge :) Men de har hintet frampå at de har noe mekanisk på gang, så jeg lever i håpet! Men ja gratulerer! Hadde nok blitt stål/hvit eller gull/hvit her også, da den blå viseren er lekker :)
 
Jeg liker godt den tidligere modellen i rosé og kremfarget skive, den kunne jeg fint hatt som full-på-byen-beater :mrgreen:

1958249_639307919467635_1618300647_n.jpg


(Beklager å spamme tråden din med bilder forresten, si fra om jeg skal fjerne ...)
 
Redigert:
(Beklager å spamme tråden din med bilder forresten, si fra om jeg skal fjerne ...)

Nei for all del, det gjør ingenting :) Har/hadde mest lyst på roségull selv, men den er jo gått av markedet og kommer neppe tilbake på denne modellen om jeg skjønner konspetet deres rett.

Klokken er kjøpt som ett rimelig dressur ja, mens jeg venter på at den rette vintage Omega dukker opp :D
At prisen er på ett nivå slik at man slipper å være "redd" for bruk er jo også positivt. Alt i alt ett kjøp jeg er meget fornøyd med og som gir litt flere valgmuligheter fra klokkeboksen :cool:
 
"1 of 250" - som i serienummer 001? :)
Kult dette - takker som deler, begge urene er strengt tatt nye for meg. Likte begge to
 
"1 of 250" - som i serienummer 001? :)
Kult dette - takker som deler, begge urene er strengt tatt nye for meg. Likte begge to

Takk for det, og bare hyggelig!

1of250 er dessverre ikke serienummeret, står nok det samme på alle 250. Informerer om at det er limited til 250 eksemplarer, men ikke så unikt at du vet hvilket ditt er i rekken. Den forrige modellen deres hadde 1of250 skrevet på skiven, synes igrunn det er greit at det ikke er synlig fra forsiden på denne.

Modellen, Mistral 40 er tilgjengelig i 4 versjoner nå; gull/hvit 250stk, gull/sort 250stk, stål/hvit 250stk og stål/sort kun 50stk.
 
Redigert: