Kjøpte et ur jeg ikke helt vet hva jeg skal med..

Medlem
23. mars 2011
Innlegg
398
Er kanskje andre enn meg som bruker kanskje en time eller to for mye på ebay og glor. Her en dag slengte jeg no bare inn et lite bud på en klokke, en liten stund etter var den visst min, hmmm. Det beste av alt er at jeg ikke kommer til å bruke den siden det er en liten dame klokke. Og idag kom den i posten til meg, så jeg har en liten ubrukelig unboxing av den. (burde vel heller skrevet utpakking siden den ikke hadde noe boks)

5679366659_263cb76a9e.jpg

Boks:?
5679926866_e011d20653.jpg

5679367217_98b6469d4e.jpg

5679927684_3900807f4f.jpg

5679368711_5163d46617.jpg


Klokken er i god stand og holder tiden godt, ihvertfall de 2 timene jeg har hatt den :p
Klokken er signert med Glashütte både på skiven og på urverket, og urverket ser veldig bra ut.
Viss jeg ender opp med å selge den, hva kunne jeg eventuelt ta for den?
 
Jeg tror nok dessverre ikke du kan forvente å få mye. Hvor mye ga du selv?

Jeg er også litt usikker på hva jeg tror om urverket, det ser snålt ut å ta et urverk som garantert ikke er lagd til denne klokken å plaserer der, så det kan jo hende at det var billigere å hive inn et annet urverk enn å ta service på det som var der. Mulig dette er riv ruskenes galt, ettersom det kommer fra meg:)
 
Jeg tror nok dessverre ikke du kan forvente å få mye. Hvor mye ga du selv?

Jeg er også litt usikker på hva jeg tror om urverket, det ser snålt ut å ta et urverk som garantert ikke er lagd til denne klokken å plaserer der, så det kan jo hende at det var billigere å hive inn et annet urverk enn å ta service på det som var der. Mulig dette er riv ruskenes galt, ettersom det kommer fra meg:)

Ja det var ikke mange lapper jeg måtte betale for den der.
Beskrivelsen:

-Rare, beautiful and near perfect ladies “GLASHUTTE” in original condition!!!
-chromium plated case in almost perfect condition (please see pictures), measuring 21.5 mm without crown and lugs.
Case back made of stainless steel.
-original plexi glass in very good condition
-high quality manual winding rectangular movement GUB cal 09-20 in very good working order
-original silver colour unrestored dial in near perfect condition, signed with GLASHÜTTE, 17 Rubis
-original hands
-old leather strap in very good condition
-sold from my personal collection

Står at den skal være i "orginal condition", men det kan jo være litt BS. Sender han en meld og spør han om det. Han har ellers 100% feedback, enn så lenge..
 
hmmm sant, får se hva han svarer. Klokken går ihvertfall relativt nøyaktig, ikke noen feil etter 24timer, men no får jeg ikke målt noen sekunder siden den ikke har det.
 
Svar fra selger:
Hi,
as far as I know the movement should be original. I have bought this watch from an antique dealer a couple of years ago.

Regards

Så det er vanskelig å si, men kan jo se ut som om det er originalt da, men jeg er langt ifra noen ekspert på dette.