Kjøpt klokke på urverket.no med stemlet garantikort fra italiensk retailer?

Medlem
27. april 2012
Innlegg
148
Hei,

Har mottatt en klokke fra urverket.no, den ser helt ny ut og skal også være det.
Det jeg stusser på er at garantikortet er stemplet av en italiensk butikk, med purchase date fram i tid.

Snodig?
 
Har handlet på urverket.no tidligere, bare aldri vært borti dette før.
Men da er det tydligvis vanlig :)
 
Gråmarked handlere kjøper klokker av diverse forhandlere, hvor feks en AD har flere av en modell enn hva de vil ha eller eventuelt modeller de ikke har fått solgt (flere av de stor merkene krever at AD`en kjøper et fastsatt sortiment for å kunne opprettholde avtaler osv. Så selges disse klokkene videre til gråmarkedhandlerne for en ca innkjøpspris, og disse selger dem videre igjen ofte betydelig billigere enn hva en AD ville gjort. Det er sjelden noe god idee for AD`en som har solgt disse i førsteomgang til en gråmarked handler å prege garantikort osv, da det fort vil lede til dem, og kunne sette dem i issues med produsenten (for å ha solgt noe videre til gråmarkedet) Så gråmarkedet gjør avtaler (les betaler) ymse forhandlere for at de skal merke papirene for dem. Klokken bør ikke engang ha vært innom aktuell forhandler, kun papirene.

Så man kan få papirer preget av forhandlere så og si hvor som helst. Vil det påvirke garantien? Tja, dersom du går med klokken til en AD, og de ber om å få se papirer kan det selvsagt bli en issue. Men lite trolig.

Muligens en litt vel rotet utgreing om hvordan gråmarked fungerer, men men:D
 
Redigert:
Fikk du med kvittering på betalt moms? Om ikke så hold deg vekke fra bjerke, de ringer "the watch police"! :cool::cool:

Nei dette er vell ganske normalt, hadde en gang en breitling avenger som var kjøpt via dem. Den kom fra Hellas om jeg ikke husker feil :)
 
har god erfaring med urverket, og fikk mitt stempel i Finland. ;) så lenge avgiftene er betalt, vil du ikke få noen problemer ved feil på uret. Lokale forhandlere stiller gladelig opp :)
 
Redigert: