Kjøpsråd ang. diver

Da drar jeg opp denne igjen....
Kjøpte som nevnt en Steinhart, men synes den ble for liten til meg.
Har nå bestemt meg for å spare til en deep sea, så får det heller ta litt tid:)
Men, må jo ha en vente klokke...
Så da er frågan, diver med litt samme stilen som deep sea/sea dweller, til under 10k.
Med samme stilen mener jeg litt dome på glasset, ikke mye dill dall, minimum 44mm.... Samme type utseende på bezel sånn ca....

Kjør debatt og kom gjerne med bilder og....

Da trenger jeg litt innput fra folket her:

Valget står pt nå mellom disse to:
http://www.skarnesur.net/produkt/klokker/zeno-watch-basel/sport/airplane-diver/zeno-watch-basel-airplane-diver-45-mm-automatic-points-blackred-6349-3-a1-5
Kan få denne med "pepsi" bezel...

Eller denne:
http://www.skarnesur.net/produkt/klokker/zeno-watch-basel/sport/airplane-diver/zeno-watch-basel-airplane-diver-45-mm-automatic-gmt-numbers-dual-time-blackgreen-6349gmt-12-a1-7
Har bedt damen som driver butikken sende en mail om det går å få denne med pepsi bezel og.
Står nemlig dette i teksten: "Variants
*bezel ring black, blue+red -47, orange -5, red -7, green -8, yellow -9"

Hva tror dere? Er Zeno ett undervurdert merke? Har en Zeno klokke fra før og er meget godt fornøyd med den....

Hadde samme "dilemma" i høst, da jeg hadde en Sub-C, men synes den ble i minste laget. Jeg byttet da ut suben med en Deepsea, og har ikke angret et sekund :D Bare å glede seg!

Som en ventepølse til DSSDen ville jeg vurdert en Helson Sharkdiver 45 mm, bronse. Fikk inn en sånn i helgen, og jeg synes denne er dødskul :mrgreen:

Takk for linker @Hammerfjord, skal kikke litt på dem der:)
@Koffen, ser den, er nok en god stund til det hviler en deep sea på armen min men... Er ikke helt fan av den i bronse, men skal kikke på den i andre farger.

Er jaggu ikke lett dette her...:confused::confused:

Redigert av en moderator:
seadweller er en nydelig klokke.
Vet ikke om du har prøvd på en submariner, men du skal ha rimelig store håndledd før det ser dumt ut. Hilsen Steve McQueen.

Tja, jeg er 194cm høy, 138kg tung og trener hver dag.... Vet ikke om det gir en liten pekepinn jeg

Tja, jeg er 194cm høy, 138kg tung og trener hver dag.... Vet ikke om det gir en liten pekepinn jeg

Med de dimensjonene, ville jeg forsøkt å sette en reim på denne, @TimJ:
eTft_g48TBs_zps3cbf9549.jpg

;):mrgreen::p:cool:

Redigert av en moderator:

Damn snakker vi bodybuilding? Du er 2cm høyere enn meg og 55kg tyngre:) Og når jeg har en seadweller som sitter fint på meg må du ha en Deepsea! Jeg vil legge inn et slag for Oris Diver. Disse får du i typ 45-50 mm tror jeg og er knalltøffe til en hyggelig penge. Den står faktisk ikke veldig tilbake for Deepsea heller..

Tim, nå er romjula her. Finn litt tid, så skal du få teste de jeg har. Da får du testet størrelsene på armen. Kan sikkert oppdrive en SD du kan prøve i samme slengen:)

Post et bilde av håndleddet ditt. helst med et tilfeldig ur. Opplys oss om dennes diameter så har vi noe å jobbe med i denne diskusjonen.