kjøpskvittering unødvendig?

Medlem
7. april 2018
Innlegg
197
Sted
Drammen
Hei forumet.

Vurderer å kjøpe en ny Omega kjøpt hos Bjerke i februar.
Prisen er sterkt redusert fra 'retail'. (ca 25%)
''Klokken er ubrukt og følger med alle sertifikater fra Bjerke så du trenger ikke kjøpskvittering'', sier selger.
( jeg spurte etter kvitteringa).

Er det vanlig at kvittering ikke følger med på en bortimot ny klokke?
Og trenger jeg kvitteringa?
 
Redigert:
Skjermbilde 2018-11-06 15.24.49.png


IMO er kjøpskvitteringen unødvendig, men bildet kan være årsaken til at selgeren ikke ønsker å vise hva han/hun har betalt :) Jeg kan ikke heller se hva du skal med den, med mindre du mistenker momssvindel, eller noe annet.
 
Er vel ikke påkrevet med kvittering ved videresalg. Selv har jeg ikke alltid tatt vare på kvittering.
Kan for så vidt også være at klokken ble kjøpt på et eller annet salg med mer enn 25% avslag.

Ja nettopp det var det jeg også tenkte,
At klokka er kjøpt med enda større avslag.

Men det bryr jeg meg ikke om, når butikkpris er så mye høyere. Selger kan ha 'forbindelser' som gir han gode kjøp? Det er hans fortjeneste.

Men det var dette med å ha original kvittering
 
Redigert:
Bjerke kan nok ev finne kvittering ut fra serienummer på uret. Om de gir ut slike opplysninger til 3.part er jeg usikker på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Kvittering har ingenting med komplett pakke og gjøre imo. Hva selger har kjøpt klokke for er en sak mellom han og butikk. Hvis du synes pris er fordelaktig ift tilsvarende objekter er det trygt å handle. Men tenker selger har fått greit avslag som kanskje du kan få tilsvarende fra forhandler så fremt det ikke er en brennhet modell.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Kvittering har ingenting med komplett pakke og gjøre imo. Hva selger har kjøpt klokke for er en sak mellom han og butikk. Hvis du synes pris er fordelaktig ift tilsvarende objekter er det trygt å handle. Men tenker selger har fått greit avslag som kanskje du kan få tilsvarende fra forhandler så fremt det ikke er en brennhet modell.

Godt tips, Tubbs:cool:
Som sagt , så gjort.
Jeg har forespurt Bjerke om tilbud a'la 'eksklusivt førsalg', som sonman viser til.
Vi får se hva de svarer..... ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs
Hei forumet.

Vurderer å kjøpe en ny Omega kjøpt hos Bjerke i februar.
Prisen er sterkt redusert fra 'retail'. (ca 25%)
''Klokken er ubrukt og følger med alle sertifikater fra Bjerke så du trenger ikke kjøpskvittering'', sier selger.
( jeg spurte etter kvitteringa).

Er det vanlig at kvittering ikke følger med på en bortimot ny klokke?
Og trenger jeg kvitteringa?
Her er det nok snakk om en klassisk Bjerke-februarsalg-invistering som vi har sett en del av - kjøper har fått -30-40% avslag, så dette er ikke nødvendigvis noe kjempekupp.
 
Hvilke Omega er det? Spørs på populitet om dei kjem på salg...

Kvittering har ingenting med komplett pakke IMO. Kanskje 5% av alle eg har kjøpt har komt med kvitt.
 
Jeg ville ikke kjøpt en så ny klokke uten kvittering eller skriftlig bekreftelse fra forhandler på at klokka er kjøpt der på angitt dato og er dekket av helt vanlig kjøpslov, uten noe om og men.
 
Uansett så har jeg igjen trukket tilbake 'følehornene ' mine fordi selger overser mine spørsmål og gidd ikke ringe meg tilbake..
Dette er den tredje klokkeselger på kort tid jeg har opplevd slikt.
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet med å levere fra seg kvitteringen dersom man har den..?