Kjøpetips til brukt Speedmaster

Jeg opplever ikke Bjerke særlig imøtekommende på akkurat dette området. Mulig jeg bare ikke er god nok kunde.

Kan derimot på det varmeste anbefale å ta kontakt med Gerhard hos Urmaker Gjertsen, så får du helt sikkert en god deal bare ved å sende en hyggelig e-post. Har utelukkende positive erfaringer her.
Takk for tipset :)
 
Vet ikke helt, det er jo Bjerke da, også har de noen gode kundefordeler hvis du kjøper klokke hos de.
Jeg ser nå at jeg blander sammen @Mauno og trådstarter @krisbj , sorry!

Uansett er vel ikke dette noe å dvele ved, denne tråden dreier seg ikke om Bjerke og pruting. Trådstarter er tydeligvis ute etter noe på bruktmarkedet. Uten at jeg har noe som helst å bidra med, så har jeg forståelse for at Speedmaster jungelen kan virke forvirrende. Samtidig tror jeg det skal litt til å tråkke veldig feil på denne klokka. Blir nok bra!

Lykke til! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Er det vanlig å skrive kontrakter når en kjøper såpass dyre klokker? Hva er deres erfaringer?

-Hva som er vanlig, vet jeg ikke - men jeg har insistert på å få kvittering med urets serienummer på de par gangene jeg har kjøpt av en privatperson; dette både for forsikringens del og også i tilfelle jeg skulle handle med en person med uredelige hensikter - eksempelvis at uret meldes stjålet etter at jeg har overlevert X antall tusen for det - eller for den saks skyld at det allerede er stjålet når jeg kjøper det (da vil jeg uansett sitte igjen med skjegget i postkassen - men med litt flaks kan jeg få krevd regress av selger...)

Jeg er litt usikker på om en kontrakt kunne gitt meg som kjøper særlig mer trygghet eller om jeg som selger ville ønsket å gå med på andre betingelser enn at uret, som det er, skifter eier for et gitt beløp - om så uret skulle stoppe neste morgen kan jeg ikke se at jeg skulle ha noe ansvar for det så lenge uret ikke har hatt skjulte mangler som jeg har holdt tett om.

Som selger tror jeg at jeg ville sett på en kontrakt som noe som i beste fall ikke ville ha negative konsekvenser for meg. (Noe som iofs er en irrelevant problemstilling for meg, da jeg aldri har klart å skille meg av med et ur jeg var begeistret nok for til å kjøpe i utgangspunktet! :))
 
  • Liker
Reaksjoner: krisbj