Kjøpeguide Omega Seamaster 300

SpaceCowboy

Støttemedlem
Medlem
25. sep. 2010
Innlegg
2.819
Sted
Oslo
Da er sommeren over!

Det har vært stille på bloggen min i sommer, men nå er jeg tilbake med en ny artikkel. Jeg tar for meg SM300 og går relativt detaljert igjennom hva man må passe på hvis man ønsker å kjøpe en slik klokke.

1964_bebedinofev2010957.jpg


Og selv om du ikke er i kjøpemodus, er det mye bra klokkehistorie her også... :)
 
Da er sommeren over!

Det har vært stille på bloggen min i sommer, men nå er jeg tilbake med en ny artikkel. Jeg tar for meg SM300 og går relativt detaljert igjennom hva man må passe på hvis man ønsker å kjøpe en slik klokke.


Og selv om du ikke er i kjøpemodus, er det mye bra klokkehistorie her også... :)

Hva trur du om denne på Chrono24.....mangler ikke denne hvit ramme på dato ? og således er fake/rest ?

Ellers takk for en super repotasje......

Omega Seamaster 300 166024 til salgs for kr*24,783 fra en Trusted Seller på Chrono24
 
Hva trur du om denne på Chrono24.....mangler ikke denne hvit ramme på dato ? og således er fake/rest ?

Ellers takk for en super repotasje......

Omega Seamaster 300 166024 til salgs for kr*24,783 fra en Trusted Seller på Chrono24

Ja, jeg har sett denne.

Den er fra 1966 og har en skive som er litt spesiell. Stort triangel ved 12-markøren sier at skiva er fra 1967 eller deromkring. Den mangler "T Swiss Made T" under 6-markøren som gjør meg litt mistenksom. Som du nevner har den heller ikke hvit ramme rundt datovinduet. Ser det ut som. Men hvis man zoomer inn ser man konturene av en hvit ramme. Den kan således være slitt bort. Det kan forsåvidt "T Swiss Made T" også være.

Vil karakterisere denne som tvilsom. Den kan være en slitt genuin sak, men lukter litt modifisert skive. Så min konklusjon er å la denne passere.

EDIT: "T Swiss Made T" kan være skjult under kanten av kassa, så det betyr at man under tvil kan si at den er der. Det betyr at jeg ville ha sett klokka "in person" før jeg hadde gått til innkjøp, noe som er litt mye å forlange. Så derfor konkluderer jeg fortsatt med å la denne passere.
 
Jeg syntes du gjør en god jobb med å legge ut og beskrive detaljer på klokkene.
Det må være artig detektivarbeide. Jeg har blitt en god fan av bloggen din.

Keep it up!!