Kjøpe Rolex uten papirer?

Medlem
26. jan. 2009
Innlegg
1.941
Sted
Ålesund
Lurer på å slå til på en Rolex fra Briljant Ur og Gull som ikke har medfølgende sertifikat. http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... r0xW934281

Har det noen spesiell betydning? Ved et eventuelt videresalg har jeg vel attestasjon fra at den er kjøpt hos han, og han har jo rykte på seg for å være seriøs, og kan jo evt få en verditakst fra Bjerke i tillegg? Klokken er jo priset lavt grunnet manglende sertifikat!

Hva sier dere ?
 
Helt grei kar å handle med...avogtil litt dyr, kanskje ?
Papirenes betydning er noe overdimensjonert IMO. Et ekthetsbevis og en verditakst kan kjøpes av f.eks. urm. Bjerke for noen hundrelapper.
Pent ur, lykke til !
 
Har inntrykk av at mange av oss her inne ideelt sett ønsker papirer og bokser ved bruktkjøp. Jeg undret litt over hvorfor Briljant solgte Daytonaen såpass rimelig, så dette er nok svaret.
 
hei alle sammen! Dette er mitt første innlegg, har lenge vurdert å melde meg inn istedefor bare å snoke rundt uten å bidra på siden her :D

Uansett, jeg er en skikkelig rolex-mann, og må komme med en kommentar:

Jeg synes 45-46000kroner for den klokken er skikkelig billig! Den har den oppdaterte lenken med massive endeledd, og dersom det ikke er for mye slark i lenken er dette et skikkelig kupp! Boksen er ikke helt tidsriktig, men samma det. Det ligger en eldre modell med skranglelenke og hvit skive på Finn til 59000, Essias Solberg selger den. Kanskje en litt optimistisk pris, men 46000kroner får du garantert igjen!

Når det gjelder muligheten til å stikke innom Bjerke og få nye takstpapirer o.l. så er ikke den muligheten der lenger. De Har sluttet med det, med mindre du har kjøpt klokken der, eller innleverer den til full service. Har visstnok vært noe "misbruk" av deres forsikringsattester.
 
xe3l skrev:
Når det gjelder muligheten til å stikke innom Bjerke og få nye takstpapirer o.l. så er ikke den muligheten der lenger. De Har sluttet med det, med mindre du har kjøpt klokken der, eller innleverer den til full service. Har visstnok vært noe "misbruk" av deres forsikringsattester.

Hmhmm....var jeg ikke klar over, takk for info !

PS. Velkommen på Tidssonen !
 
Tusen takk alle sammen for nyttig informasjon :D Skal ta en telefon til han i morgen så får vi se hva det blir til 8)
 
Heihei, har vært i kontakt med han, og du skal ikke se bort ifra at det skjer noe de neste dagene 8) Men ble litt skeptisk til det du sa om at man ikke kunne få et sertifikat uten å ha service på klokken. Noe som gjør klokken automatisk dyrere...

Har du tenkt å snappe den opp foran meg siden du spør :?: :D
 
hva hvem jeg? ånei. Har ikke helt kontantstrømmen til en erverv av den størrelsen for øyeblikket, selvom det er en god deal..synes du burde klinke til! Det er jo riktig fett med en delgull-Daytona på hånden! Det som har lyst (og cash) har lov :D
 
Ja, for all del. Det er aldri og forakte og bære en delgull Daytona på hånden! Men som du sier, den er ikke akkurat gratis heller :p Vi får se hva det blir til, det dukker nok opp noen bilder i galleriet om jeg skulle slå til 8)