Kjøpe ny Oysterlenke til eldre Rolex

Medlem
10. nov. 2008
Innlegg
1.171
Sted
Ski, Akershus
Hvis man kjøper en ny Oysterlenke hos f eks Bjerke til en eldre Rolex sportsmodell, får man da periodekorrekt lenke? Eller får man ny type med den oppdaterte låsen?
 
får man da periodekorrekt lenke?
Det spørs vel hvilken periode du tenker på og hvilken lenke du prøver å få tak i. De eldste som 7836, 6251 og 9315 er ikke å få tak i. De mest kurante som 78360 og 93510 er tilgjengelige men jeg forstår at det kan bli komplisert om du skal ha noe eksotisk.
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Ok. Jeg har en Explorer 2 fra 1991 med en 78360 lenke. Kan jeg kjøpe en NOS 78360 lenke fra Rolex gjennom norsk AD, eller må jeg ta til takke med en ny og ikke periode korrekt lenke om jeg vil kjøpe ny?

P.S jeg vet at det sikkert kan finnes lenker på eBay etc men det er ikke det som er spørsmålet her
 
Er usikker på hvilke eldre lenker og lenkedeler man kan kjøpe, men har hørt at de forlanger de gamle lenkene/delene innlevert før de selger deg en ny, og at de forlanger å montere f.eks lenkedelene selv.
 
Du får riktig referanse men ikke riktig stempel som angir periodekorrekt lenke. Du vil ikke merke noe før du en dag skal selge og kjøper fokuserer på detaljer. Ved eventuelt salg ville jeg ha opplyst om dette til kjøper. Det er en bagatell i hverdagen men ikke utfra et samler perspektiv.
 
Du får riktig referanse men ikke riktig stempel som angir periodekorrekt lenke. Du vil ikke merke noe før du en dag skal selge og kjøper fokuserer på detaljer. Ved eventuelt salg ville jeg ha opplyst om dette til kjøper. Det er en bagatell i hverdagen men ikke utfra et samler perspektiv.

Takk for svar