Kjøpe "militærklokke" Klokkestørrelse og tips trengs!

Medlem
26. feb. 2013
Innlegg
11
Beklager for at jeg sier det rett ut, men "hold deg unna den kvarsts-kvipet der" (hva vi alle tenker)

Litt on-topic, så vil jeg anbefale denne klokka her Hamilton Khaki Field Automatic H70455733 Men's Watch

Her har du en kul klokke til en akseptabel pris, godt urverk og denne tar seg garantert bedre ut på armen din en police og luminox!

etters så har "Seiko 5 sports" serien serien mange kule klokker. Ta også en titt på skx007/009:cool:
 
Ville kjøpt denne Seikoen var jeg deg! Enkel og tøff, mekanisk (altså ikke batteri, men fjær, tannhjul og alt det gode analoge). Mye klokke for pengene dette.

SNZG09J1_MED.jpg
 
Hamilton klokken var fin å se på, men seikoen var kanskje mer "rett" størrelse..

Så luminox er ikke noe å samle på altså? Jeg er ganske grønn på klokke-kvalitet:) har rundt 3000 å handle for.

Ser for meg at jeg bør holde meg på 44mm+krone hva max størrelse gjelder.
 
Ser man får hamilton kahki field i 44 mm også, m og uten sekundær sekundviser Hamilton Khaki Automatic Date 44mm til salgs for kr*4,215 fra en Trusted Seller på Chrono24


Hamilton Watch · Auto 44mm

Det var dog litt vanskelig å finne priser..

Et annet spørsmål er hvor er det trygt og billig å handle på nett?

Er ikke så keen på dykkerklokke..

I denne posten så har seikoen til høyre grønn skive. Den var stilig, er det en utgått model? http://www.tidssonen.no/forum/galleriet-8/automatic-sin-samling-11962/

Siste i første post her var også knall! http://forums.watchuseek.com/f21/ne...-srp275k-srp273k-srp277k-me-likee-699375.html
 
Redigert:
Hamilton klokken var fin å se på, men seikoen var kanskje mer "rett" størrelse..

Så luminox er ikke noe å samle på altså? Jeg er ganske grønn på klokke-kvalitet:) har rundt 3000 å handle for.

Ser for meg at jeg bør holde meg på 44mm+krone hva max størrelse gjelder.

Hei

Vil du ha en klokke du kan stole på i felten får ikke Luminox blitt feil. Har selv denne
Sea | Luminox ,og den ser ut til å være "unbreakable" hittils, og den lyser uansett.
I denne prisklassen er en seiko som blir nevnt her bra greier det, men hadde ikke klart å stole på den i aktivt feltbruk. Da må jeg ha quarts.
Argumenter gjerne i mot.
 
@tolsewulf; Jeg argumenterer mot :). Hatt mekaniske ur i en liten mannsalder, også lange perioder i det du kaller aktivt feltbruk. Hmm faktisk i aktivt landbruk også når jeg tenker etter :). Ryker uret ditt så har mest sannsynlig armen og overkroppen gått med i samme slengen. Min erfaring er at små barn er den eneste overhengende faren hva ditt mekaniske ur angår:),mine døtre har kostet meg dyrt:) Kanskje det var småbarnsavdelingen i barnehagen man skulle sendt for å styrte Assad:)
 
Redigert av en moderator:
@tolsewulf; Jeg argumenterer mot :). Hatt mekaniske ur i en liten mannsalder, også lange perioder i det du kaller aktivt feltbruk. Hmm faktisk i aktivt landbruk også når jeg tenker etter :). Ryker uret ditt så har mest sannsynlig armen og overkroppen gått med i samme slengen. Min erfaring er at små barn er den eneste overhengende faren hva ditt mekaniske ur angår:),mine døtre har kostet meg dyrt:) Kanskje det var småbarnsavdelingen i barnehagen man skulle sendt for å styrte Assad:)

Til max 3K?
Jeg sier ikke at en ny omega eller rolex ikke tåler en god trøkk.
Bare til info: http://www.tidssonen.no/forum/japanske-og-asiatiske-klokker-19/spett-skx007-=-ikke-bra-15410/
Jeg har også måttet smelle en seiko 5 i bordet da den hadde stoppet(etter tips fra forum).
Hvorfor er alt annet en swiss så sterkt anbefalt nå egentlig? I mange tråder ellers registrerer jeg ofte at swiss er det eneste som gjelder om man kan velge mellom det og f.eks japansk. Selv liker jeg veldig godt seiko, men verket i skx007/9 eller seiko 5 KAN fort stoppe vis den utsettes for hard behandlig. Så til max 3K er swiss quarts absolutt det mest robuste og nøyaktige du får, og Luminox er hardcore "militær" til den prisen!
 
Redigert av en moderator:
Til max 3K?
Jeg sier ikke at en ny omega eller rolex ikke tåler en god trøkk.
Bare til info: http://www.tidssonen.no/forum/japanske-og-asiatiske-klokker-19/spett-skx007-=-ikke-bra-15410/
Jeg har også måttet smelle en seiko 5 i bordet da den hadde stoppet(etter tips fra forum).
Hvorfor er alt annet en swiss så sterkt anbefalt nå egentlig? I mange tråder ellers registrerer jeg ofte at swiss er det eneste som gjelder om man kan velge mellom det og f.eks japansk. Selv liker jeg veldig godt seiko, men verket i skx007/9 eller seiko 5 KAN fort stoppe vis den utsettes for hard behandlig. Så til max 3K er swiss quarts absolutt det mest robuste og nøyaktige du får, og Luminox er hardcore "militær" til den prisen!

Enig i så godt som alt du sier her Tolsewulf. Fikk ikke med meg max 3k:) At folk betaler dyrt for sveitsisk foran Seiko har vel mest med streetkred å gjøre. Dyr Seiko står ikke tilbake for noe. Til max 3k quartz hadde jeg kjøpt G-shock om jeg likte digitalt.

Og da denne;
GSHOCK-BLACK-MATT-ON-BLACK-650x800.jpg

Klassiker som ikke er besudlet av Casios fantastiske evne til å besudle 99% av modellene sine med sinnsykt rot:)
 
Redigert:
Enig i så godt som alt du sier her Tolsewulf. Fikk ikke med meg max 3k:) At folk betaler dyrt for sveitsisk foran Seiko har vel mest med streetkred å gjøre. Dyr Seiko står ikke tilbake for noe. Til max 3k quartz hadde jeg kjøpt G-shock om jeg likte digitalt.

Ja folk er alt for opptatt av streetkred etter min mening, helt latterlig. +1 på at G-shock er veldig god alternativ. Suunto er også kult, og har flere veldig robuste modeller, som b.l.a Core, vis det ikke blir for stort.
 
Er helst ute etter en litt mer klassisk stil enn digital og gshock variantene. Må si jeg holder på å falle litt for de 44 mm variantene til Hamilton, og da kanskje spes for offiser variantene:) i tillegg til at de enkle seikoene fortsatt er en aktuell kandidat!
 
Redigert: