Kjøpe GO Panomaticlunar

Medlem
26. jan. 2018
Innlegg
158
Sted
Det ekte Asker
Hei!

Har blitt bråforelsket i Glashütte Original Panomaticlunar.
https://www.glashuette-original.com/collection/pano/panomaticlunar/1-90-02-42-32-05

Thune har utstllingsmodell jeg tenkte å få sett på innen kort tid. Er denne versjonen i stål på rem jeg vurderer.

Har lest en del omtaler av klokke og GO, og syns det virker positivt.

Men før jeg hopper i det tenkte jeg å spørre dere om alle tenkelige objektive motargumenter.

Det jeg har plukket opp så langt er annenhåndsverdi, men samtidig kan man ikke forvente at alt holder seg som Rolex og kjøpe klokker deretter. Har heller ingen planer om å «flippe».

Så... noen som sitter på mer kunnskap eller har innspill?
 
Veldig kult valg, liker du den er det bare til å kjøre på. Ta gjerne en review og unboxing om det blir kjøp :)
 
  • Liker
Reaksjoner: jayeff
Jeg var i samme situasjon for noen måneder siden. Prøvde klokken to ganger hos Thune. Var åpen for kjøp begge gangene, men klarte ikke å komme over at den bærer ganske høyt. Dette er selvfølgelig veldig subjektivt, og bortsett fra høyden er den i mine øyne helt fantastisk.
 
Jeg var i samme situasjon for noen måneder siden. Prøvde klokken to ganger hos Thune. Var åpen for kjøp begge gangene, men klarte ikke å komme over at den bærer ganske høyt. Dette er selvfølgelig veldig subjektivt, og bortsett fra høyden er den i mine øyne helt fantastisk.

Kan det ha vært XL-utgaven? Jeg syns ikke den vanlige er noe uvanlig høy :)
 
GO er fantastisk mye klokke for pengene, og denne er en av de lekreste modellene i tillegg synes jeg, så veldig godt valg. De klokkene i samlingen min som gir meg klart mest glede, er de jeg har gitt helt blanke i når det kom til ting som gjennsalgsverdi osv (korrekt, ingen av dem er fra Rolex ;) ) Bonusen er og at dette blir en keeper, for da slipper du tenke på verditap :) Go for GO!
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj
Fin klokke, kjør på:)

En ting jeg alltid har lurt på, men ikke lett etter svar på, stiller det i denne kunnskapsfulle tråden: er det noe link mellom Lange og GO? Ikke umulig å se likheter mellom Lange 1 og Panomaticlunar... og begge er fra Glashytte.
 
Fin klokke, kjør på:)

En ting jeg alltid har lurt på, men ikke lett etter svar på, stiller det i denne kunnskapsfulle tråden: er det noe link mellom Lange og GO? Ikke umulig å se likheter mellom Lange 1 og Panomaticlunar... og begge er fra Glashytte.

Glashütte Original er en privatisering av det gamle statlige foretaket som bestod av alle de eksproprierte urprodusentene i Glashütte, inkludert det opprinnelige Lange.

Men likheten i design handler nok mer om kopiering og/eller etablering av en slags felles gunstig identitet for Glashütte.
 
En meget flott klokke som jeg selv vurderte for en stund siden. Jeg syns også den bar LITT høyt, men det er egentlig litt typisk for disse tyskerne føler jeg. Det er nok litt en vanesak, for nå syns jeg det «passer» disse klokkene godt.

Jeg tror ikke du finner mange klokker som gir like god finish for pengene som GO.

Om annenhåndsverdien ikke er en bekymring: kjør på!
 
Takk for mange gode svar! Ingenting avskrekkende å spore her. Thune har visst en i gull og en panoreserve i stål inne, skal vel holde til å gi et inntrykk. Det jeg er mest spent på å se er tykkelsen, som er nevnt her, og hvor mye sølv det er i skiven i ulike lysforhold.

Hva tror man om hvordan denne klokken vil stå seg utseende- og stilmessig over tid, er designet klassisk nok til at det fortsatt er gøy å eie den om 20 år?
 
Redigert:
Takk for mange gode svar! Ingenting avskrekkende å spore her. Thune har visst en i gull og en panoreserve i stål inne, skal vel holde til å gi et inntrykk. Det jeg er mest spent på å se er tykkelsen, som er nevnt her, og hvor mye sølv det er i skiven i ulike lysforhold.

Hva tror man om hvordan denne klokken vil stå seg utseende- og stilmessig over tid, er designet klassisk nok til at det fortsatt er gøy å eie den om 20 år?
Vil tro den skal holde seg veldig bra. Se på Lange 1; mer eller mindre samme klokken i dag som da merket ble relansert på 90-tallet.
 
GO er et merke jeg mener kommer til å få mer og mer oppmerksomhet fremover så fort boblen «stål-Rolex» har sprukket seg. GO og flere andre gode gamle merker gir utrolig mye valuta for pengene!

Jeg har selv prøvd panomatic lunar i stål og gull mange ganger og jeg går nok for en i gull neste klokkebytte. Har egentlig vurdert den opp mot IWC 7 days, men GO sitter mye bedre på håndleddet (mitt). Det at den bygger høyt er ikke jeg enig.

Mtp gjensalgsverdi så tror jeg også det bare er nå i noen år. Jeg er sikker på at GO vil holde seg bedre og bedre med årene. Ville derimot uansett anbefalt å kjøpe den som ligger brukt her på sonen. Har hatt noen samtaler med selger og han virker som en hyggelig fyr.

Lykke til og husk å legg ut noen bilder. ;)
 
Klarte endelig å overbevise meg selv:)
38EB0F10-E957-49A3-9E3A-33083C1D3464.jpeg