Kjøpe brukt Omega Speedmaster Day Date til 10.000kr?

Medlem
18. april 2012
Innlegg
1
Hei!

Jeg har aldri eid en klokke i mitt liv, men for noen dager siden sa dama mi hun ville spandere en fin klokke på meg, budsjette er satt til 10.000kr og tenkte og gå på brukt markedet for og få noe av ordnetelig kvalitet.

Klokken jeg ser på er en Omega Speedmaster Day Date, jeg bor i Thailand så kan ikke bruke noen norske forhandlere for kjøp.

Klokken ser du på bildet her og i annonsen står det Condition 90%
Vet ikke hva han mener med dette men den ser da meget flott ut.
Har ikke kontaktet selger enda for detaljer.

Hva vil en slik klokke koste i Norge?
Er dette en bra deal eller bør jeg se etter noe annet?

mjphoto.php


Crystal
Domed anti-reflective, scratch-resistant sapphire crystal

Case
Steel

Dial
Silver

Water resistance
100 m (330 feet)

Size
Gents
Case Diameter: 40 mm
 
Det er en fin klokke, synes jeg. En bra klokke også, så vidt jeg vet. Denne er ikke chronometersertifisert, men det finnes flere varianter av, dette er kanskje en 3221.30?

Du bør kanskje forsikre deg om at det er ekte vare. Det finnes en del tråder og linker om dette på WUS.

Prismessig er det ikke galt om du får den for under 10K. De er litt dyrere på chrono24 og på ebay er det vel litt forskjellig, men innen du får lagt på frakt og moms vil nok de fleste kommer på over 12-13K.
 
Jeg har hatt en slik. Den returnerte jeg grunnet at den ikke passet i forhold til beskrivelsen. Var overpolert. Skal være serienummer på baklokk.
Fin klokke, litt liten til mine håndledd men likevel velfungerende:)

Mener ikke å presse på budsjett, men ha i bakhodet at hvis du legger inn noen lapper selv, så er speedy pro innen rekkevidde.

Du trår ikke feil med den du spør om her, forbeholdt at den er ekte:)

Lykke til!