Da er vel det svaret på spørsmålet til Krille, at du ikke er komfortabel med å la prisen stå der. Noe jeg i bunn og grunn kan skjønne godt så lenge internett er åpent for alle.
Da er vel det svaret på spørsmålet til Krille, at du ikke er komfortabel med å la prisen stå der. Noe jeg i bunn og grunn kan skjønne godt så lenge internett er åpent for alle.
Vel... Dersom man ikke er komfortabel med å la prisen ligge ute for en klokke man har solgt (ergo ikke har i sin besittelse lengre), så bør man kanskje la være å legge ut unboxing-tråder på nye klokker man kjøper? Det er en smal sak å ringe en AD og finne ut listeprisen på klokken et annet medlem nylig har ervervet. Og denne klokken ER jo faktisk i medlemmets samling akkurat nå...
Ikke kritisk eller negativt ment, men det argumentet kjøper jeg ikke.
Dette handler bare om komforsoner og diskresjon, er ikke noen diskusjon om rett og galt..
Om selger lar den avaterte prisen stå, er det supert. Gjør livet lettere for nesteman. Om ikke er det bare å sende en pm. Jeg har gjort det flere ganger, det har hittil kun ført til kjekke klokkeprater.
Syntes man bør respektere at man har forskjellig syn på komforsoner og diskresjon når det kommer til gjennomføringen av et salg...
Klart at folk har forskjellige komfortsoner og ønsker her, men enig med mr J her oppe.. Man eier ikke klokken lenger, det er ikke skrevet nøyaktig hva uret faktisk gikk til (ei heller til hvem).
Om det går på sikkerhet minner jeg om det gamle sikkerhetsmantraet; "Security through obscurity is not security".