Kjøp av Vintage: En Guide

SpaceCowboy

Støttemedlem
Medlem
25. sep. 2010
Innlegg
2.819
Sted
Oslo
Som noen av dere kjenner til er jeg en ihuga vintage-entusiast. Dette koblet med en god dose fritid nå i påsken har ført til at jeg har startet min egen blogg der jeg planlegger å skrive artikler om vintage-klokker. Tanken er å supplere og utdype det jeg bidrar med her på Tidssonen.

Min første artikkel er, naturlig nok, en guide for kjøp av vintage. Dette er basert på flere års erfaring på området. Inneholder også en del interessante lenker.

Enjoy!
 
Noen er lokomotivet i togsettet,mens noen sitter "bare" i restaurantvognen og nyter tilværelsen........

Grattis med flott bidrag.

Mvh
Timebandit;)
 
Et prisverdig tiltak for oss som etter hvert nyter gammel teknologi og design...vintage eller retro er jo på mange måter den beste miljøprofilen en klokkesamler kan ha. Ta vare på i steden for kast...
men vær ikke for streng med hensyn på kjøp av ur fra utlandet: noe av gleden er jo å kjenne "sitringen og ventingen" når et ur er på veg...hvis alt skal stemme er det ofte for sent! går selv og venter på en godbit fra Texas som kommer med UPS, de har en fenomenal nettbasert trace tjeneste som lar deg følge forsendelsen nesten time for time...

lykke til med bloggen din: håper du kommer med påfyll med jevne mellomrom.

:p
 
Bra artikkel, veldig nyttig for folk på vintagekjøret. Er jo en del av dem her etterhvert...:)
 
Tusen takk for alle positive tilbakemeldinger folkens!

Setter pris på det. Skal prøve å disiplinere meg og skrive jevnlig om gamle armbåndsur, og da med et fokus rundt det å dele interessant og relevant informasjon.

PS: Jeg er en sånn "fornorsker". Hvilket godt norsk ord kan erstatte vintage? Bruker "gammelt" men føler at det ikke er presist nok...
 
Tusen takk for alle positive tilbakemeldinger folkens!

Setter pris på det. Skal prøve å disiplinere meg og skrive jevnlig om gamle armbåndsur, og da med et fokus rundt det å dele interessant og relevant informasjon.

PS: Jeg er en sånn "fornorsker". Hvilket godt norsk ord kan erstatte vintage? Bruker "gammelt" men føler at det ikke er presist nok...

Synes det er helt ypperlig med slik informasjon, lærer masse jeg nå! :)

Verneverdig?:p