Kjøp av brukt Audi A4 2008 mod.

Medlem
6. juni 2013
Innlegg
47
Sted
Molde
Hei.
Jeg er bare et muntlig ja unna å kjøpe meg en 2008 modell Audi A4. Den har gått 105000, og er en 2.0 tdi.
Noen som har erfaring med denne type biler? Hvis ja, hva er dine erfaringer med denne bilen.

Og i følge forhandler er dette en bil som vil holde seg noenlunde greit i pris. Jeg er litt usikker.
 
Det værste tapet er vel over, men det fortsetter å synke.. Jeg kommer aldri til å ha et vag-produkt til det har passert 100k igjen, da begynner verkstedregningene å bli dyre. Nå har jeg hatt tre mercer på rappen med over 200k på tellern, og de har tilsammen ikke kostet i nærheten av hva vagproduktet jeg (heldigvis) kvittet meg med på 110k gjorde.
Hvis man trodde Benzen hadde trøbbel med karosseri, har man ikke sett nøye på vag, skal du kjøpe en, bør du lete nøye etter sinkslipp.

Kjøp en Benz, så kan du bruke mer penger på klokker, og mindre på driftsutgifter:cool:

My five cents:)
 
Hehe takk for svar. Er ingen merce type gitt. Men ser jo at det ikke blir lønnsomt uansett.
Skal nok få brukt nok på klokker uansett;)
 
At du ikke liker merce er en fair sak, men hva med BMW da? Hvis du absolut skal ha vag, kunne du jo valgt noe annet enn "ringopel"? Da slipper du hvertfall å betale ekstra for ringene. Du får vel samme bilen i en octavia til omtrent halve prisen?
 
Hei.
Jeg er bare et muntlig ja unna å kjøpe meg en 2008 modell Audi A4. Den har gått 105000, og er en 2.0 tdi.
Noen som har erfaring med denne type biler? Hvis ja, hva er dine erfaringer med denne bilen.

Og i følge forhandler er dette en bil som vil holde seg noenlunde greit i pris. Jeg er litt usikker.

Du bør passe på at alle servicer er tatt! Du skriver ikke om det er en sedan eller avant. Avant holder seg bedre i pris!

Ellers er dette bra biler med lite rust!

Jobber med en som har nettopp kjøpt en slik a4 og han har bare lovord om motor og bil!:)

Lykke til med kjøp!:)
 
Dette er en sedan. Jeg digger designet på audien. BMW har absolutt vært et alternativ. Det er jo en bedre bil enn Audi. Men liker bare Audi bedre. Octavia har ikke vært noe alternativ;) men pent forslag.
 
A4 kommer stadig veldig godt ut i undersøkelser over bilene med minst feil...løp og kjøp!
 
Dette er en sedan. Jeg digger designet på audien. BMW har absolutt vært et alternativ. Det er jo en bedre bil enn Audi. Men liker bare Audi bedre. Octavia har ikke vært noe alternativ;) men pent forslag.

Kjøp deg en Audi a4! Du kommer ikke til å angre!:)
 
Sjekk om dette er en "norsk" bil.
Er det bruktimport - og det spiller ingen rolle om den ble importert som ett-åring - skal du være forsiktig.
 
EhhhKremt.. De er gjemt bak andre premium-merker, men det ruster ikke mindre..

Med galvanisert karosseri så ruster de lite, hvis den ikke har vært skadet tidligere!
Jeg forstår du ikke har noe til overs for Audi, dette betyr ikke at de er dårlig for det!

Jeg kjører BMW selv, men har ikke noe negativt å si om Audi så lenge bilene er godt holdt!

Jeg har jobbet med bil i 20 år og vært borti alt av biler i premium segmentet, Audi klarer seg bra!:)
 
Med galvanisert karosseri så ruster de lite, hvis den ikke har vært skadet tidligere!
Jeg forstår du ikke har noe til overs for Audi, dette betyr ikke at de er dårlig for det!

Jeg kjører BMW selv, men har ikke noe negativt å si om Audi så lenge bilene er godt holdt!

Jeg har jobbet med bil i 20 år og vært borti alt av biler i premium segmentet, Audi klarer seg bra!:)

Hva mener du klarer seg hakket bedre da? (Må bli kvitt en s-Max)
 
En A4 08 med 20TDI er i utgangspunktet en fin bil, vær nøye med service og vedlikehold fra tidligere eier, her koker det ned til personlig "interesse" og pleie fra forrige eier. Dette skal være en uproblematisk bil-og motor hvis den har fått kjærlig pleie, akkurat som et mekanisk ur, buy the seller hvis du har sjekket alt annet. Nb! Har selv Audi A3 Quattro med 20 TDI, min 5. og beste Audi.
Tom
 
A4 som sedan og uten quattro burde det være betydelig prutningsmonn på og priset kraftig under Avant med Q.
 
Med galvanisert karosseri så ruster de lite, hvis den ikke har vært skadet tidligere!
Jeg forstår du ikke har noe til overs for Audi, dette betyr ikke at de er dårlig for det!

Jeg kjører BMW selv, men har ikke noe negativt å si om Audi så lenge bilene er godt holdt!

Jeg har jobbet med bil i 20 år og vært borti alt av biler i premium segmentet, Audi klarer seg bra!:)

Det er riktig, VAG har kostet meg såpass med penger at jeg ikke vil smile av det lenger.

Jeg har også jobbet med karosseri på bil i en del år nå, og èn ting er hvertfall helt sikkert;
Galvaniserte biler får sinkslipp, da begynner det å ruste. Meg bekjent er Peugeot de flinkeste med galvabehandling, sjelden sinkslipp der i gården. Jeg er likevel ikke fan av merket.

Om galvaniseringen holder har ingenting med hvor godt vedlikeholdt bilen er.
En velholdt bil er alltid bedre å kjøpe, uansett.

Lykke til med bilkjøpet, trådstarter. Håper du blir kjempefornøyd med ny bil:) Vi er alle forskjellige og ser etter forskjellige kvaliteter i bil, på lik linje som vi gjør i klokker.
 
I så skulle jeg gjerne visst hva bilsynonymet til en sub er! Har en 2010 land cruiser jeg seriøst vurderer. Unga mente de ble kvalm av å sitte på, men far trivdes... Beklager trådkuppet....
 
Det er riktig, VAG har kostet meg såpass med penger at jeg ikke vil smile av det lenger.

Jeg har også jobbet med karosseri på bil i en del år nå, og èn ting er hvertfall helt sikkert;
Galvaniserte biler får sinkslipp, da begynner det å ruste. Meg bekjent er Peugeot de flinkeste med galvabehandling, sjelden sinkslipp der i gården. Jeg er likevel ikke fan av merket.

Om galvaniseringen holder har ingenting med hvor godt vedlikeholdt bilen er.
En velholdt bil er alltid bedre å kjøpe, uansett.

Lykke til med bilkjøpet, trådstarter. Håper du blir kjempefornøyd med ny bil:) Vi er alle forskjellige og ser etter forskjellige kvaliteter i bil, på lik linje som vi gjør i klokker.

Det er riktig det du skriver om sinkslipp, men det gjelder mange merker og ikke bare VAG produkter!
Og med en velholdt bil, så mener jeg den er sjekket regelmessig både mekanisk og kosmetisk!:)
 
Sinkslipp er kjipt, noe alle som har opplevd det vet :). Skulle jeg hatt Audi på nytt skulle den ha hatt nybilsgaranti og vært norsksolgt. Kostnadene har en lei tendens til å ta seg opp etter 100' km.