Kan følge opp med at vi har slike Bernard fra ikea i skinn, veldig fornøyd og god sittekomfort [URL=http://s1066.photobucket.com/user/tha_84/media/Mobile%20Uploads/3FCB40A7-13C7-4122-872C-861F7CE2C742_zpslgr5ijm8.jpg.html]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
Vil tro naver collection har noen bord med former som kan harmonere med disse.Har kjøpt oss 8 BoConsept Mariposa Deluxe av en trivelig dame, nå starter jakten på et bord som passer disse.
Er det noen som har et godt tips? Vi tenker og ha 6 eller 4 stoler framme til hverdags
![]()
![]()
Kan se for meg at DK3 TREE TABLE kunne passet godt til disse stolene! Finnes i utallige tresorter, størrelser og understell!Har kjøpt oss 8 BoConsept Mariposa Deluxe av en trivelig dame, nå starter jakten på et bord som passer disse.
Er det noen som har et godt tips? Vi tenker og ha 6 eller 4 stoler framme til hverdags
![]()
![]()
Ikea glimter absolutt til inn i mellom. Ellers vist mye fint her i tråden. Mitt bidrag: Velger du Eames ville jeg gått for sigarbeina (trebeina) uansett skall. Og så ville jeg kjøpt brukt. Det eneste jeg har kjøpt nytt utenom sofaer er Eames DCM-stolene mine, og det er bare fordi jeg ikke klarte å finne brukte i riktig farge den gangen. Noen stoler kler å være nye, men flere kler litt slitasje og patina. Og som med biler, klokker og andre kjekke ting så snur du verditapet på hodet (om de noen gang skal byttes ut).
Om du tør å forlate stolformen med fire bein så vil jeg slå et slag for Pantonstolen, eller spøkelset som jeg kaller den. En herlig stol, men lurt å prøvesitte, ikke alle liker å sitte i den. Må kjøpes brukt siden du bare får den i plast nå.
Her er en av mine. Fordel å ha matchende katt som poserer på kommando.
![]()
Man får den fremdeles i "original" utførelse. Altså ikke plast. http://www.mobelgarden.no/productdetails.php?product=929&kategori=96
vet ikke hvordan pris på disse vs. brukt er?
Ikea glimter absolutt til inn i mellom. Ellers vist mye fint her i tråden. Mitt bidrag: Velger du Eames ville jeg gått for sigarbeina (trebeina) uansett skall. Og så ville jeg kjøpt brukt. Det eneste jeg har kjøpt nytt utenom sofaer er Eames DCM-stolene mine, og det er bare fordi jeg ikke klarte å finne brukte i riktig farge den gangen. Noen stoler kler å være nye, men flere kler litt slitasje og patina. Og som med biler, klokker og andre kjekke ting så snur du verditapet på hodet (om de noen gang skal byttes ut).
Om du tør å forlate stolformen med fire bein så vil jeg slå et slag for Pantonstolen, eller spøkelset som jeg kaller den. En herlig stol, men lurt å prøvesitte, ikke alle liker å sitte i den. Må kjøpes brukt siden du bare får den i plast nå.
Her er en av mine. Fordel å ha matchende katt som poserer på kommando.
![]()
derimot er den formfine trestolen helt smaskens - hvem har gjort den?
@Fosen
Når det gjelder kvalitetsmøbler. Å spesielt stoler/lenestoler så kjøper man det gjerne second hand.
Mine syvere har jeg alle kjøpt brukt. Den eldste er fra tidlig sekstitallet, å er penere enn den nyeste fra tidlig 2000-tallet.
Wegner og Arne Jacobsen sine stoler kjøper du gjerne brukt på www.finn.no eller www.lauritz.com.
Samme som med klokkene. Mange ulike "tells", du må bare sette deg inn i det. Noen tidlige utgaver er umerket, da er det vanskelig, men du redder deg som oftest inn på sikre alderstegn som er umulige å fake. Mitt generelle inntrykk er at kopier i møbelverden er langt unna den likheten til originalen som du kan finne på fake klokker, så jeg har til gode å være det minste i tvil, i alle fall til nå.