Keramisk eller stainless steel

Medlem
8. juli 2019
Innlegg
89
Sted
Oslo
Jeg har begynt å vurdere om jeg skal skaffe meg en Longines HydroConquest. Utrolig fine klokker. De leveres i bezel med både stainless steel og keramisk. Den med keramisk er 4-5000 dyrere.

Hva tenker dere? Er keramisk verdt fem tusen mer?
 
Skiven er annerledes, lenken er annerledes, selvfølgelig bezelen også er den bølletøff på gummien (vet ikke om gummi kun passer de nye ref eller begge). Jeg ville mao valgt den nye :)
 
PS. Den gamle har forresten aluminium insert i bezelen, ikke stål - noe som er bløtere enn keramikk og vil (meget sannsynlig) få riper
 
Usikker på om skiven er annerledes. Tror det er keramikk og ripebeskyttelse på glass som utgjør den store forskjellen her.

Disse to jeg sammenligner:


 
Mulig den med keramisk bezel blir litt stor i minste modell, som er 41 mm. Den finnes med 39 i stainless steel bezel. Må nesten prøve på en gang til, jeg har ikke det bredeste håndleddet. Men om den sitter fint er det definitivt den jeg kommer til å gå for.
 
Usikker på om skiven er annerledes. Tror det er keramikk og ripebeskyttelse på glass som utgjør den store forskjellen her.

Disse to jeg sammenligner:


Skiva er mye ryddigere på L3.781
Skiva alene ville avgjort valget for min del.
 
Skiva er mye ryddigere på L3.781
Skiva alene ville avgjort valget for min del.

Enig, det blir nok den. Her i svart, siden det var den eneste de hadde hos Thune på Aker Brygge. Kommer eventuelt til å kjøpe i blå. Men blir den for stor?

EDBE3ED5-5188-42C0-B4D6-4363818576A5.jpeg
 
Enig, det blir nok den. Her i svart, siden det var den eneste de hadde hos Thune på Aker Brygge. Kommer eventuelt til å kjøpe i blå. Men blir den for stor?

Vis vedlegg 156882
Vanskelig å si ut fra close up bilde, men siden du spør; ja. Dette er ikke en klokke som skal være på kanten av hva håndleddet tåler.

Det sagt, om jeg var deg ville jeg brydd meg katta om hva andre synes og kjøpt det jeg selv følte for! :)
 
Vanskelig å si ut fra close up bilde, men siden du spør; ja. Dette er ikke en klokke som skal være på kanten av hva håndleddet tåler.

Det sagt, om jeg var deg ville jeg brydd meg katta om hva andre synes og kjøpt det jeg selv følte for! :)

Takk for respons :)

Skal sies at bildet ikke er så representativt. Ble litt for nært, som du sier. Dama i butikken mente at den passet perfekt, men så visste hun jo også at jeg vurderer en til 10k i tillegg til denne til 15k ;)

Men heller mot 41k. Får prøve den i blå først.
 
  • Liker
Reaksjoner: EBH