Keeper??

Medlem
27. jan. 2015
Innlegg
355
Sted
Oslo
Har hatt denne smikken i nesten 2 år og har bestilt en 6 siffer Submariner nå.
Når jeg kjøpte 16710 likte ikke jeg i det hele tatt den nye 6 siffer kassa. Jeg har helt ombestemt meg nå! Den virker solid, tøff og utrolig pen på armen!
Spørsmål nå er: når jeg får den nye Sub’en vil GMT vil få tid på armen?
Jeg vet at denne modellen er konstant på veg opp når det gjelder verdi på markedet men jeg kjenner meg godt... får den ikke så mye tid på armen så selger jeg den videre :(
Hva mener dere? Er denne er keeperen og må beholdes uansett?
Den er komplett fra 92 med garanti fra Rolex butikk i Genève. Jeg har også klart å finne en Jubilee lenke fra samme produksjonsår (92) med «50» lenke og riktig endlinks. Så er denne superkomplett.
Har ikke lyst å selge den... men men...

30D18210-E084-4646-84FE-7FA035DBE5DB.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: MrMstone
For de aller fleste her inne er vel definisjonen av «keeper» at en beholder klokka i 2-3 år før den flippes til fordel for noe annet :)
Kjenner meg selv såpass godt at de «keeperne» jeg besitter pr i dag, er long gone innen 4-5 år.

Men ikke bekymre deg over armtid på den ene eller andre, lite er mer stas enn å ta frem og bruke et av urene som har ligget i skuffen et par uker uten bruk.
 
Hvis du ikke må selge er det kanskje lurt å beholde den. Den vil sikkert finne sin plass i rotasjon med en nyere Sub. Hvis du selger og angrer blir det jo relativt dyrt å reanskaffe, pluss at klokken renter seg sikkert bedre en penger på bok.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bestiarara78
Den der ser helt sinnsyk strøken ut. Etter mitt syn bør andre klokker og spesielt maxi case rollies komme i tillegg til denne og ikke på bekostning av. Du sitter på en bombe som er i ferd med å eksplodere i et inferno av vintage ettertraktethet og latterlig høy prisstigning
 
Komfortmessig kommer du til å bruke GMT’n ofte.
Det blir sikkert deilig å få på seg en litt tyngre, tøff og massiv SUB, men du kommer til å bli like glad hver gang du henter frem den smekre GMT’n og skjønner at du savnet Jubilee ;)
 
Redigert:
For de aller fleste her inne er vel definisjonen av «keeper» at en beholder klokka i 2-3 år før den flippes til fordel for noe annet :)
Kjenner meg selv såpass godt at de «keeperne» jeg besitter pr i dag, er long gone innen 4-5 år.

Men ikke bekymre deg over armtid på den ene eller andre, lite er mer stas enn å ta frem og bruke et av urene som har ligget i skuffen et par uker uten bruk.

He he kjenner meg godt i dette bildet og ;) Jeg har uansett tid før å bestemme hva jeg skal gjøre med GMT'en. Sub'en kommer ikke før juli/august neste år i følge Bjerke :(

Hvis du ikke må selge er det kanskje lurt å beholde den. Den vil sikkert finne sin plass i rotasjon med en nyere Sub. Hvis du selger og angrer blir det jo relativt dyrt å reanskaffe, pluss at klokken renter seg sikkert bedre en penger på bok.

Korrekt! Jeg må ikke selge og du har helt rett! Å finne en GMT i denne tilstanden er absolutt dyrt og blir sannsynligvis dyrere i fremtiden.

Den der ser helt sinnsyk strøken ut. Etter mitt syn bør andre klokker og spesielt maxi case rollies komme i tillegg til denne og ikke på bekostning av. Du sitter på en bombe som er i ferd med å eksplodere i et inferno av vintage ettertraktethet og latterlig høy prisstigning

:D:D:D:D Jeg liker uttrykket "Du sitter på en bombe som er i ferd med å eksplodere i et inferno av vintage ettertraktethet og latterlig høy prisstigning". Helt enig med deg her ;)

Komfortmessig kommer du til å bruke GMT’n ofte.
Det blir sikkert deilig å få på seg en litt tyngre, tøff og massiv SUB, men du kommer til å bli like glad hver gang du henter frem den smekre GMT’n og skjønner at du savnet Jubilee ;)

Enig her og!

Takk for alle innspill! Skal gruble litt mer rundt om det... men hjerta sier at den må bare beholdes inntil videre...
 
For all del behold den!!! Hadde samme "case" som deg 4-5 år tilbake. Solgte GMT 16760.....gjenkjøp av tilsvarende i 2017 kostet meg dyrt og var en savnet model fra Rolex når den hadde gått ut. Din GMT er meget flott og komplett. Skal du beholde kun ett ur.....avbestill eller selg Submariner i bestilling. Som alltid "velg" det uret DU liker. Du kjenner godt til GMT 16710 siden du har vært eier i 2 år.....det samme kan ei sies om nyere Submariner.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bestiarara78
Har vært i samme situasjon selv.Skaffet en 16710 som en slags ventepølse til jeg hadde råd til en 116610, og den planen backfired så det holdt!
Som @Rød er inne på her, en nyere sub har en tilstedeværelse og tyngde, både visuelt og ikke minst i faktisk vekt, som de eldre ikke har.
Meeeen den slanke kassen og eldre lenken til en 5sifret GMT(les "smidig"..) føles mye bedre på hånda enn 6siffer-modellene...noe som gjør at man bruker den mer. :)
Og i min bok er den som får mest tid på hånda, vinneren!!

Suben ble solgt og GMTn har gjort meg til en "one-watch-man" :D
 
Har hatt denne smikken i nesten 2 år og har bestilt en 6 siffer Submariner nå.
Når jeg kjøpte 16710 likte ikke jeg i det hele tatt den nye 6 siffer kassa. Jeg har helt ombestemt meg nå! Den virker solid, tøff og utrolig pen på armen!
Spørsmål nå er: når jeg får den nye Sub’en vil GMT vil få tid på armen?
Jeg vet at denne modellen er konstant på veg opp når det gjelder verdi på markedet men jeg kjenner meg godt... får den ikke så mye tid på armen så selger jeg den videre :(
Hva mener dere? Er denne er keeperen og må beholdes uansett?
Den er komplett fra 92 med garanti fra Rolex butikk i Genève. Jeg har også klart å finne en Jubilee lenke fra samme produksjonsår (92) med «50» lenke og riktig endlinks. Så er denne superkomplett.
Har ikke lyst å selge den... men men...

Vis vedlegg 70857

Ny Submariner var tungsolgt til den nette pris av 57k(som ny akkurat tatt ut fra AD) sommeren 2015......GMT pepsi (også etter at 42 mm i stål ble kjent at ikke ville komme med pepsi kun forbeholdt BLRO) har og er fremdeles etterspurt vel og merke dersom urskive ikke er service skive , urkasse ikke over / feil polert , visere er tidsriktige (patinering), insert (helst patinert 24 h delt blå rød ved 18 / ikke service , tilbehør og sertifikat helst norsk og service historikk (helst nylig siste service)..........alt dette øker oppmerksomhet og interesse. Ikke glem det faktum at GMT er en utgått model og kan IKKE kjøpes hos AD. Submariner 116610LN kan fremdeles kjøpes selv om det endringer i priser og ventetid.

Selv ville jeg ha valgt gammel Submariner og ny GMT dersom jeg skulle ha kombo ny/gammel men det er en annen......
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bestiarara78