Kapasitet- Seamaster PO

Medlem
30. des. 2010
Innlegg
84
Hei. Har en PO av 1. generasjon. Våknet i morges av at klokka var stoppet. Trakk den opp 40-50 ganger. Da trodde jeg den var fullt opptrukket. 5 timer etterpå, hadde den stoppet. Er dette normalt tro? Klokka var ikke i bruk i nevnte tidsrom, men etter så mange opptrekk, mener jeg den skal holde lengre enn 5 timer? Noen som vet? Fram til dette har den fungert 100% med avvik på +/- 3 sek i døgnet. Utrolig bra selv om det er av den gamle typen...!
 
Hei. Har en PO av 1. generasjon. Våknet i morges av at klokka var stoppet. Trakk den opp 40-50 ganger. Da trodde jeg den var fullt opptrukket. 5 timer etterpå, hadde den stoppet. Er dette normalt tro? Klokka var ikke i bruk i nevnte tidsrom, men etter så mange opptrekk, mener jeg den skal holde lengre enn 5 timer? Noen som vet? Fram til dette har den fungert 100% med avvik på +/- 3 sek i døgnet. Utrolig bra selv om det er av den gamle typen...!

@andy76 - det høres ut som om det er på tide med service her :) 1. gen PO har vel helt sikkert kunnet nå den alder (allt mellom 5-8år)
Gangreserven på noe slikt bør i følge spec. være 44-48h i ro.
 
Redigert av en moderator:
Hei og takk for svar. Er ikke mer enn 3,5 år så synes det er tidlig med service, men får sjekke det ut hos AD.
 
PR i dass

Hei hei. Når PR har gått i dass, som i ditt tilfelle, må det være noe gæli.

Det har vært noen tilfeller av problemer med urverket på disse (Cal 2500?), tror det finnes i flere versjoner, A, B, C osv.

Kan være reklamasjonsgrunn.

Co-axial skal ikke trenge service etter 3,5 år, dette bør vel dekkes på garantien.

La oss håpe de ikke må sende den til Sveits da, det kan bli lenge å vente.
 
Fikk beskjed fra AD nå om at klokka var kommet i retur fra Swatch.
Ikke hentet den ennå og fått sett på den, men de hadde reparert den kostnadsfritt.
De har kjørt full overhaling og ny olje. Byttet krone, clutch hjul, anker og krone.
Hva alt dette betyr, aner jeg ikke, men ikke verst at de gjorde dette "på garanti" all den tid denne var gått ut.
Har sendt mail til Swatch og spurt om å få kopi av servicelogg, for å få full spesifikasjon av hva som er gjort, men om de utleverer slikt vet jeg ikke.