Kan ulike Rolexvisere brukes om hverandre?

Hvis det er det samme verket inne i klokkene så er vel minutt og timerøret like. Skulle vel gå da.
 
Interessant tanke. Urverkene er jo ikke like, men om forskjellene hindrer viserbytte vet jeg ikke.

etter hva jeg forstår er 3132 en videreutvikling av 3130 med parachrone hairspring og paraflex shock system

3136 er en videreutvikling av 3135, og 3135 er 3130 med dato.

Ergo visere kan kombineres mellom

3130 ("base" uten dato)
3131 (3132 uten parachrom, men med paraflex)
3132 ("base" med paraflex og parachrom)
3135 ("base" med dato)
3136 ("base" med dato, paraflex og parachrom)

Mener jeg nå da. Diameter på skiven må man også tenke på. Muligens 41mm`eren (datejust II) sine visere vil subbe inne i en exp II 39mm.
 
Takk, CG! Ja må må jo kontrollmåle, men siden DJ2 ha bredere bezel tenkte jeg at det ville gå bra. Vi får se om det blir noe av! :)
 
Etter litt photoshop ser jeg at dette blir meget så bra også! Her med visere i riktig størrelsesforhold (ferdig produkt med andre ord)

lastned1_zps906e6053.jpg
 
Kjempeflott, Crownguard!!!
Det ble veldig bra, ja!
Er det frekt å be om en versjon med den røde sekundviseren fra Yachtmasteren også??
 
Takk igjen, CG, er nok enig i at det ikke ble så bra med den røde viseren - i alle fall med lenke. Med en rustikk skinnreim hadde det nok passet bedre. Det er klart det er @Frode som er inspirasjonen...
Pros-13-1.jpg
 
Redigert av en moderator:
Takk igjen, CG, er nok enig i at det ikke ble så bra med den røde viseren - i alle fall med lenke. Med en rustikk skinnreim hadde det nok passet bedre. Det er klart det er @Frode som er inspirasjonen...

Ikke det at det ikke ser bra ut, men sekundviseren har ingenting å matche med. Hvis du hadde montert f.eks en gummirem med rød "stitching" eller en helrød rubberB på den, tror jeg det kunne blitt en knallkombo!
 
Redigert av en moderator: