kan serie nr avsløre om gmt'en startet livet som Pepsi, Coke, rootbeer osv

På den gröna hang tagen framkommer det om den finns kvar det vill säga!
 
Enkelte hevder at en referanse på ytterboksen kan skille mellom variantene fra de var nye, og at det var eneste mulighet.
 
Tag, ytterboks - og er klokken solgt ny i statene står modellbetegnelsen også i sertifikatet.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Forsåvidt.

Serienummer gir årstall som igjen kan si noe om bezel-insert er riktig eller ikke, i hvertfall på vintage. Eksempelvis vil en 1675 fra før 1970/71 med svart insert være noe som er satt på i ettertid, da svart insert først ble lansert da.

Men i en periode hvor flere inserts var "standard" og klokken har en serienummer som faller innenfor denne perioden tror jeg du sliter. For eldre GMT-er kan du gjøre en vurdering av patina osv. men så mange GMT-er som har blitt kokt, bleket osv. så kan det være litt tricky det også.
 

Ryddig selger så informerte om det. Det blir for meg enn litt hybrid utgave, men ingen av dere andre vil selge deres så jeg tester ut denne. Er vel ca 2 år siden jeg spurte deg om du ville selge...
jeg får testet ut plexiglass og jeg får testet rootbeer. Så tipper jeg det kommer til å føre til at jeg ønsker meg helgull med helbrun bezel og birthyear også. Upolert med kvittering og boks. Jeg trodde på julenissen når jeg var liten. Tror jeg skal begynne med det igjen!
 
Ryddig selger så informerte om det. Det blir for meg enn litt hybrid utgave, men ingen av dere andre vil selge deres så jeg tester ut denne. Er vel ca 2 år siden jeg spurte deg om du ville selge...
jeg får testet ut plexiglass og jeg får testet rootbeer. Så tipper jeg det kommer til å føre til at jeg ønsker meg helgull med helbrun bezel og birthyear også. Upolert med kvittering og boks. Jeg trodde på julenissen når jeg var liten. Tror jeg skal begynne med det igjen!
Gratulerer med flott klokke. Endelig :D
 
Forsåvidt.

Serienummer gir årstall som igjen kan si noe om bezel-insert er riktig eller ikke, i hvertfall på vintage. Eksempelvis vil en 1675 fra før 1970/71 med svart insert være noe som er satt på i ettertid, da svart insert først ble lansert da.

Men i en periode hvor flere inserts var "standard" og klokken har en serienummer som faller innenfor denne perioden tror jeg du sliter. For eldre GMT-er kan du gjøre en vurdering av patina osv. men så mange GMT-er som har blitt kokt, bleket osv. så kan det være litt tricky det også.

Rolex GMT 1675 fra før 1970/71 kom standard med pepsi insert. Sort insert kom som et alternativ til pepsi som du ganske riktig antyder en gang tidlig på 1970 tallet. Seriøs selger som opplyser om dette ved salg av pre 1970 modell :D
 
16710 solgt i USA hadde en bokstavangivelse etter modellnummer, - f. eks 16710 B var alltid en original PEPSI. Dette stod på garantikortet sammen med serienummeret. Dersom man har en klokke med garantikort med 16710 B, er det helt sikkert en original PEPSI GMT.
Mener å huske at A var COKE
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling