Kan noen kyndige uttale seg om en gammal Explorer?

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Sted
Oslo
Har en kompis på besøk, han har en gammel Explorer på hånda. Han har hatt den "bestandig", men kan muligens tenke seg å selge. Kan noen uttale seg om potensiell salgsverdi samt gi en postitv ID? Serienummeret er ekstremt slitt, men jeg tror det begynner på 33. Ref er også nesten helt bortslitt, men jeg er ganske sikker på at det står 1016.

Har en kompis på besøk, han har en gammel Explorer på hånda. Han har hatt den "bestandig", men kan muligens tenke seg å selge. Kan noen uttale seg om potensiell salgsverdi samt gi en postitv ID? Serienummeret er ekstremt slitt, men jeg tror det begynner på 33. Ref er også nesten helt bortslitt, men jeg er ganske sikker på at det står 1016.

internasjonale prisbildet finner du her:
Rolex explorer 1016 Search for a wristwatch

Vet din kompis om det er byttet visere på klokken noen gang? Mulig det er meg og mitt halvdårlige fargesyn, men er patinaen lysere på viserne enn på skiven?

Mitt inntrykk etter å ha sett / lest litt rundt emnet, er at urskiver (av typen T<25) ofte har blitt slik at viserne er litt lysere enn urskiva uten at det nødvendigvis betyr at viserne er byttet. :)

Takk for svar, visere er ikke blitt byttet i den tiden den har vært i hans eie (~20 år).