Julegave til frøkna..

Medlem
6. juli 2010
Sted
Oslo
Nå er jeg ute i god tid, i håp om å finne den rette julegaven..
Så i den andledning håper jeg dere kan komme med noen gode råd og synspunkter :)
I helgen klarte jeg "dessverre" og søle øl på hennes høyt elskede Casio. Så da var tiden som hennes nære følgesvenn over.(da mener jeg Casion, jeg fikk en sjangs til)
Så da tekte jeg at det var en god mulighet å oppgradere til Jul.

For at hun skal bli i nærheten så fornøyd som hun ville blitt for en veske, nye pumps eller en iMac, så må jeg finne et godt alternativ.

Det trenger ikke å være en typisk jenteklokke, men den skal heller ikke overstige 40mm, og helst ikke ha sort skive.

Jeg skulle gjerne kjøpt en Daytona, Dj, eller Explorer. Men det er langt over busdsjett(da jeg selv er på utkikk etter en ¨ny¨ Rolex :p )

Den kan gjerne være brukt, men hvis jeg finner en ny til en grei pris er det også greit(orker ikke å se den på salg i januar).

Hva skal jeg velge? Tag H, Longines, Omega, osv.?
Det er ikke et minus at det er et merke hun har hørt om, så hun ikke tror den ble kjøpt på markedet på Koh Tao ;)

Det trenger heller ikke å være et mekanisk ur, her går det egentlig mest på design(dessverre).

Regner med at dette er en problemstilling flere av dere er kjent med, og forhåpentligvis vil være til hjelp for andre også :)

Prisen skal ligge rundt beskjedne 7-8000, da jeg er en fattig 22-åring.

Mvh
Montanus

Hva med et hjemmelaget "gavekort" på 1 stk ny klokke innenfor den budsjettrammen du har satt? Gå sammen til en god AD og bruk litt tid på å velge ut en fin klokke HUN har lyst på. Gå deretter ut for å spise en bedre middag med den nye klokken (evt. de nye klokkene. For du har vel lyst på en, du også?) på armen :)

Longines har jo mye fint. Det har Certina også, i det prissjiktet :)

Ganske så enig med Jayeff her. Forslaget jeg kommer med er egentlig hans, men noe revidert.

Stikk innom en urmaker, og spør om å låne en klokkeboks. Pakk så denne inn, og legg ved et gavekort inni, og kansje inviter henne inn på tidssonen.no

Så kansje mekaniske ur blir det riktige etter et par poster (ala nena) og du har ikke bare gitt henne en klokke, men også en kjærkommen interesse.

Ved å gjøre det på denne måten vil hun trolig fort få opp øynene for at det ikke bare er uret som teller, men at også jakten og minnene rundt uret som har noe å si. Her vil det jo kunne bli en romantisk gave der dere to sammen har utforsket, prøvd og tenkt sammen. Pluss at du selvfølgelig endte opp med regningen da.

... og kansje inviter henne inn på tidssonen.no

...

Ingen god idé... Da finner hun jo fort ut hvor meget den "fattige" maken egentlig bruker på klokker :p

Min kjære er fortsatt imponert over at det går an å få tak i en helt ny hvitgull sub for under 100k :D

Takk for kjempegode forslag! Det høres fornuftig ut, å ta henne med på avgjørelsen.
Jeg fikk et godt tilbud på en Tag Heuer Aquaracer, av en lokad A.D.

Men det frister nesten mest å kjøpe en ny Casio til henne, og heller kjøpe en Explorer eller dj neste jul :p

Ingen god idé... Da finner hun jo fort ut hvor meget den "fattige" maken egentlig bruker på klokker :p

Min kjære er fortsatt imponert over at det går an å få tak i en helt ny hvitgull sub for under 100k :D

Nei, det er ingen god idé! Da viser det seg snart at min Lv, ikke ble byttet mot en dress og en nesten ubrukt dunjakke ;)

Første klokken jeg kjøpte til min kjære var også en julegave. Jeg kjøpte en TH Aquaracer Lady med diamanter på timesmarkørene. Ingen grunn til å legge ekstra energi i å få tak i et automatisk ur, for de driter langt i det.

Jeg var riktig så fornøyd med gaven, men hun synes den var ALTFOR dyr (jeg sa ikke prisen, men hun skjønte vel omtrent hva den kostet selv) og dro meg med til butikken 3. juledag for å bytte den i noe rimeligere. Dette er noen år siden og vi hadde akkurat kjøpt nytt hus, dessverre tror jeg neppe hennes samvittighet hadde gitt samme utslag i dag:rolleyes:

Da vi kom til butikken var det ikke mange klokker som fristet, men hun fant en Breitling Cockpit Lady med diamanter hun likte innmari godt! Så da måtte jeg bare legge 15k til i mellom, så var julegaven i boks:confused::confused::confused:

Usikker på om det er noen moral i historien:confused:

Usikker på om det er noen moral i historien:confused:

Jeg prøver meg på en fri tolkning; Ikke... for guds skyld gi noen kvinne muligheten til å bytte. Hvis de sier; "åhh jeg kan ikke ta imot, den er alt for dyyyr" Så si; Det er veldig søtt av deg å tenke slik, men jeg har jobbet hardt for å gi deg akkuratt denne gaven, og desverre kan den ikke byttes.

Du hadde spart 15k Mogens;)

Kjempebra Mogens. Moralen er vel at du absolutt ikke må ta med kona til urmakeren.