Jubilee på 126711chnr

Erlingni

Støttemedlem
Medlem
5. mars 2019
Innlegg
179
Sted
Lillestrøm
Jeg har en 126711chnr. Som kjent leveres denne kun med Oyster.

Etter å ha gjort litt research, har jeg blitt såpass forelsket i denne med Jubilee, at jeg vurderer å kjøpe en brukt datejust 36mm bare for å få tilgang til lenken. Så vidt jeg har skjønt, passer Jubilee som heter 63601, originalt levert til Dj36 TT everrrose).
Synes også den ligner mer på arven sin (rootbeer) med Jubilee.

Vet at mange har gjort tilsvarende med stål og Batman til Batgirl f.eks. Men disse leveres jo originalt med begge deler, avhengig av alder. Også er lenkene vesetlig billigere i stål. Ikke mange som har gjort dette med 126711, tror jeg.

Så hva sier meningheten? Galskap, eller tøft?

126711 jubilee.jpg
 
Jeg har en 126711chnr. Som kjent leveres denne kun med Oyster.

Etter å ha gjort litt research, har jeg blitt såpass forelsket i denne med Jubilee, at jeg vurderer å kjøpe en brukt datejust 36mm bare for å få tilgang til lenken. Så vidt jeg har skjønt, passer Jubilee som heter 63601, originalt levert til Dj36 TT everrrose).
Synes også den ligner mer på arven sin (rootbeer) med Jubilee.

Vet at mange har gjort tilsvarende med stål og Batman til Batgirl f.eks. Men disse leveres jo originalt med begge deler, avhengig av alder. Også er lenkene vesetlig billigere i stål. Ikke mange som har gjort dette med 126711, tror jeg.

Så hva sier meningheten? Galskap, eller tøft?

Vis vedlegg 220763

Do it! Men ikke kjøp en helt ny klokke da. Hørtes sånn ut.. lenken kan du bare bestille hos Lervik eller noe.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erlingni
Do it! Men ikke kjøp en helt ny klokke da. Hørtes sånn ut.. lenken kan du bare bestille hos Lervik eller noe.
Interessant! Ja, jeg vurderte faktisk en brukt "donorklokke". Men ser at det både blir kostbart, og jeg risikrer jo også at lenken er veldig slitt.

Kan man kjøpe denne fritt over disk hos AD? Trodde man nå bare fikk kjøpt de delene som klokken ble levert originalt med?

I "gamledager" spasserte jeg inn på Bjerke, og da var de svært behjelpelige med ny skive i en annen farge til min datejust. Slik er det vel ikke lenger?
 
Interessant! Ja, jeg vurderte faktisk en brukt "donorklokke". Men ser at det både blir kostbart, og jeg risikrer jo også at lenken er veldig slitt.

Kan man kjøpe denne fritt over disk hos AD? Trodde man nå bare fikk kjøpt de delene som klokken ble levert originalt med?

I "gamledager" spasserte jeg inn på Bjerke, og da var de svært behjelpelige med ny skive i en annen farge til min datejust. Slik er det vel ikke lenger?

Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg kjøpte en Jubilee i stål for et år siden hos Lervik uten spørsmål. Lenken satte jeg på min GMT master
 
  • Liker
Reaksjoner: Erlingni
Jeg har nå vært i kontakt med AD, og de har ikke mulighet til å selge en løs lenke "som ikke er levert originalt med den aktuelle modellen".
De beklager, og sier at de gjerne skulle hjulpet, men at dette er retningslinjer fra Rolex sentralt.
Fair enough, slik har det vel blitt med alt av Rolex deler. Tipper vel at AD egentlig gjerne ville solgt meg en lenke til 50k, hvis de bare kunne.

Donorklokke blir dessverre for kostbart, særlig med tanke på at tilstanden til lenken er ukjent. Klokken jeg har sett på er fra 2006, så da må jeg vel forvente en del slakk etc. i lenken. Klokken min er fra 2020, så da blir det nok fort en "mismatch" mellom opplevd kvalitet på gammel lenke og ny klokke.

Det er vel også bittelitt forskjell på endlinks på dj og gmt, slik at de ikke vil gå helt 100% kant i kant med kassen på GMT master.

Så da ble dette prosjektet dessverre lagt på is.
Hvis noen andre skulle få lyst til å prøve i fremtiden, så får dere oppdatere denne tråden.
Og klokken er heldigvis veldig fin med original Oyster også:)
 
Redigert:
  • Trist
Reaksjoner: acidx
Er vel ikke noe problem med å kjøpe en brukt lenke? Har selv en jubilee som jeg bruker bl.a på Submariner 5513, en knall kombinasjon.
 
Er vel ikke noe problem med å kjøpe en brukt lenke? Har selv en jubilee som jeg bruker bl.a på Submariner 5513, en knall kombinasjon.
Akkurat denne i rosegull og stål tror jeg ikke akkurat vokser på trær, for å si det sånn... Så jo, det er nok et lite problem.
Jeg har i hvert fall ikke funnet noe brukt, heller ikke i utlandet (chrono24 etc.).

Stål har jeg derimot sett relativt mye av brukt.
 
Jeg var så heldig å få lov til å sette meg på listen for en 126711CHNR hos Bjerke. Dette er vel et par-tre måneder siden nå, så jeg må nok vente en god stund enda på telefonen. Jeg har også tenkt mye på hvordan jeg skal få tak i en Jubilee-lenke til denne. Mener helt ærlig at en 126711CHNR på Jubilee ville bli den peneste klokken Rolex kunne laget. Er jeg kjempeheldig, vil Rolex tenke samme tanker, og komme med en endring på neste års Teams-Basel. Slik de gjorde med BLNR.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erlingni
Jeg var så heldig å få lov til å sette meg på listen for en 126711CHNR hos Bjerke. Dette er vel et par-tre måneder siden nå, så jeg må nok vente en god stund enda på telefonen. Jeg har også tenkt mye på hvordan jeg skal få tak i en Jubilee-lenke til denne. Mener helt ærlig at en 126711CHNR på Jubilee ville bli den peneste klokken Rolex kunne laget. Er jeg kjempeheldig, vil Rolex tenke samme tanker, og komme med en endring på neste års Teams-Basel. Slik de gjorde med BLNR.

hvor lang er anslått ventetid?

vurdert selv å få tak i en chnr. Synes den ser knall ut på svart gummi også!
 
Kan bare snakke for meg selg - men jeg ble forespeilet 18-24 mnd av Bjerke - den kom etter 15 mnd.
Vis vedlegg 227496

Aha, ja det var såpass ventetid. Så er det dette med å komme seg på liste da....

Se der ja, du har den på svart gummi, synes denne blir veldig sporty og fresh i denne komboen. Bare å kjøre på med flerebilder
Hvordan trives du med klokken,blir det mest en "pen-klokke" eller går den til alt?
 
  • Liker
Reaksjoner: mph90
Rubber B og Everest sitter som bare det :)

Syntes at den fungerer til det meste den altså! Tar man av lenken og slenger på skinn eller gummi blir den mer sportslig. Den har vært med to turer i Nordsjøen på gummi (lettere å få over overlevelsesdrakten) :ROFLMAO:
EBFA6F50-F2E3-4544-9FC0-32F2B9510629.jpeg

3DFD2FAB-8249-4D7E-9464-8E6D838BCD38.jpeg