Jorg Hysek....

Medlem
14. nov. 2008
Innlegg
21
Sted
Hamar
Endelig var dagen kommet! Har ønsket meg denne relativt ukjente Jorg Hysek Abyss Explorer'n siden 2007(!) og det ble litt utsatt pga kjøp av Rolex GMT Master II hos Lervik i Haugesund for 1 år siden. (Obligatoriske bilder av utpakkingen ble selvfølgelig tatt, men fikk aldri rotet meg til å legge ut bildene.... Men det er kanskje ikke for sent ;) Har med vilje holdt meg unna her en stund, men man blir bare dratt tilbake.... )

Har vært relativt ofte innom og kikket på Abyss Explorer'n som ligger på finn.no (http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32040754), men jeg ønsket meg svart skive, så de hvite/sølve detaljene på den gjorde at jeg har holdt meg unna. Hadde aldri hatt den på armen før, gjorde et forsøk på BaselWorld i 2007, men de hadde ikke tid til å vise meg den og ingen ringte meg underveis selv om jeg la igjen kortet mitt, med navn og nummer. Det var litt skuffende....

Som i fjor satt jeg alene på et hotellrom med et stort smil og store forventninger. Boksen er dekket med myk gummi, noe tilsvarende Bang & Olufsen bruker på baksiden av sine tv'er, men ikke like slitesterk, så den ser ikke spesielt pen ut.... Spesielt ikke på bilde tatt med blits.

IMG_3730.JPG


Boksen er meget forseggjort og er låsbar med egen nøkkel(!). En bekjent kommenterte at "dette må være den største boksen i manns minne" og at "de har lagt mere i å lage boksen, enn klokka" :) Jeg får håpe så ikke er tilfelle!

IMG_3732.JPG


Så til det store øyeblikket:

IMG_3733.JPG


Klokken er forholdsvis stor (44 mm) og det var noe uvant etter å ha gått med GMT'en "døgnet rundt" i et år.

IMG_3737.JPG


Ble litt mørke bilder med iPhone, så jeg tok noen bilder på badet også:

IMG_3742.JPG


IMG_3743.JPG


IMG_3744.JPG


IMG_3745.JPG


IMG_3748.JPG


IMG_3751.JPG


IMG_3755.JPG


Så langt er jeg meget fornøyd, GMT'en har ligget i kofferten siden mandag, men skal tilbake på armen snart den og. Er vel på tide med en winder nå kanskje?
 
Den var KUL!!! Grattis med en klokke jeg verken har sett eller hørt noe om! :D
 
Den var skikkelig tøff og ikke minst drøyt høy.. Ikke hørt om merket, men jeg må innrømme at jeg liker at sjeldne merker blir introdusert på forumet. Bare å gratulere med nytt!
 
Gratulerer, det var en tøffing:) Har litte kjennskap til dette merker, og det er strålende om
du kommer med litt mer info om
JH, hvis du har:D
 
Gratulerer med skikkelig rugg.
Jeg trodde min Helson Sharkdiver var plugg, men den ser jo ut som en skolegutt i forhold.:confused:
Var forresten kul lay out på skiva.
 
Som leser av watchtime og diverse på internett har jeg sett og hørt om klokken, men aldri trodde jeg noen skulle dra en slik i land her! Gratulerer. Det er en rugg, men det visste du vel. Skal synes en slik en...... :)
 
Grattis med nytt ur!Kanskje jeg ser det live en dag siden det ikke er så stor avstand mellom Furnes og Hamar;)
 
Som leser av watchtime og diverse på internett har jeg sett og hørt om klokken, men aldri trodde jeg noen skulle dra en slik i land her! Gratulerer. Det er en rugg, men det visste du vel. Skal synes en slik en...... :)

+1 :)
Morsomt at du velger en klokke som man sjelden eller antakeligvis aldri ser her på berget.
 
Grattis med ny klokke! Endelig var den i boks:)
Hadde vært stas å kikke på den en dag. Skal du på ON?