JLC AMVOX vs. JLC MC Memovox

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.136
Sted
Fredrikstad
Driver å leker litt med tanken på å bytte ut min JLC Master Compressor Memovox med en JLC AMVOX i titan.

MC Memovox representerer en moderne og "ekstrem"-utgave av de tradisjonelle Memovox modellene, mens AMVOX er et samarbeid mellom Aston Martin og JLC. Dette samarbeidet er forøvrig ikke like overfladisk og nytt som f.eks. AP og Alinghi, eller BMW Oracle og GP. Aston Martin og Jaeger har en lang historie som samarbeidspartnere ved at Jaeger har levert instrumenter til Astons biler.

For de som ikke kjenner så godt til JLC og deres modeller, er det en også en litt spesiell (om ikke offisiell) sammenheng mellom MC Memovox og AMVOX1. Begge modellene har lånt vesentlige designelementer fra JLCs gamle og legendariske Polaris modell. (http://www.lacotedesmontres.com/mesIMG/imgStd/23406.jpg) Av den grunn (men også økonomiske ;) ) er det helt uaktuelt å beholde begge urene ved et eventuelt kjøp.

Liker tanken på titan fremfor polert stål. Gir et røffere uttrykk og skaper variasjon i samlingen.

Hvilken modell syns dere er mest tiltalende?

AMVOX
AMVOX1HR.jpg



MC Memovox
101007_145929.jpg


MC Memovox
 
Veldig synd at det er en bilklokke. Det er kanskje det eneste jeg ikke er helt komfortabel med angående AMVOX modellene.

Det ryktes dog om en ny Polaris OG en AMVOX III på SIHH 08. Kanskje er det verdt å vente fremfor å pulle triggeren på en AMVOX nå(?).
 
Juice skrev:
Veldig synd at det er en bilklokke. Det er kanskje det eneste jeg ikke er helt komfortabel med angående AMVOX modellene.

Det ryktes dog om en ny Polaris OG en AMVOX III på SIHH 08. Kanskje er det verdt å vente fremfor å pulle triggeren på en AMVOX nå(?).

Ja best og vente er det jeg evt ender opp med.
Evt blir det EWA evt EWC men vil helst ha i RG noe som koster for mye for min lommebok.
Synes AMVOX2 i platinum er meget stillig koster "kun" ca 21-22k$ men igjen er det med bil klokke :|
 
Vintage Polarisen är gudomligt vacker ! Var själv inne på att hugga en Polaris 2a men säljaren och jag kunde inte mötas prismässigt.

För min del föredrar jag dock memovoxen över Amvox.