Jeg tilkjennegir min udelte sympati

Medlem
23. juli 2016
Innlegg
108
Sted
Oslo
for alle som har bommet på kjøp av Rolex Daytona eller Sea-Dweller av siste modell.

Det er selvsagt smertelig å innse at klokken var av feil størrelse, ikke svarte til forventningene eller at andre og mer fristende objekter har satt kjøpet i skyggen.
Det er slike slag livet gir.

Jeg håper at den økonomiske kompensasjonen i hvert fall gir et lite plaster på såret.
 
Om man angrer på at man ikke satt seg på liste for nye Daytona før Basel, så angrer man sikkert også på at man ikke kjøpte noen stk. Sub i 2011. Eller 2005, for den saks skyld.
For ikke å snakke om de ekle Submarinerne eller Sea-dwellerne med den rare røde linjen eller to på åttitallet...
 
Overprisa spikerstål!
At nye klokker går for langt over veiledende priser sier noe om hvor desperate enkelte er etter å vise seg fram!
Og eg må innrømme at eg måtte gi litt meir en veil.pris for å få tak i drømmeklokka sjøl, men langt mindre enn for enkelte Rolex modeller som blir laget mange fleire eksemplarer.
 
Redigert:
Overprisa spikerstål!
At nye klokker går for langt over veiledende priser sier noe om hvor desperate enkelte er etter å vise seg fram!
Snedig egentlig, i og med at de aller færreste av befolkningen ser ut til å bry seg minimalt om hva vi har på armen.
Jeg har hatt et titalls relativt dyre ur på armen de seneste årene og kan telle på en hånd de gangene uret mitt har blitt kommentert. Hvis man ser bort ifra de som vet om sykdommen min da selvfølgelig, det hender de lurer på hva slags galskap jeg har funnet på :cool::D
 
for alle som har bommet på kjøp av Rolex Daytona eller Sea-Dweller av siste modell.

Det er selvsagt smertelig å innse at klokken var av feil størrelse, ikke svarte til forventningene eller at andre og mer fristende objekter har satt kjøpet i skyggen.
Det er slike slag livet gir.

Jeg håper at den økonomiske kompensasjonen i hvert fall gir et lite plaster på såret.

+1

Må innrømme at alle de små stikkene til folk som selger klokker til markedspris har fått meg til å tenke. Vurderer nå, neste gang jeg skal selge hus, å gjøre det til kostpris i stedet. Det er vel egentlig mest realt. Blir liksom litt feil å bare følge markedet.
 
+1

Må innrømme at alle de små stikkene til folk som selger klokker til markedspris har fått meg til å tenke. Vurderer nå, neste gang jeg skal selge hus, å gjøre det til kostpris i stedet. Det er vel egentlig mest realt. Blir liksom litt feil å bare følge markedet.
Ja, jeg regner med trådstarter følger denne regelen for handel i alle områder av livet. Ville jo ikke tenke meg at @harper er interessert i profitt på handler han gjør. Ikke pruter heller.
 
Jeg kan bekjenne to ting: Jeg tror på markedet. Og jeg har en hang til ironi. Men når den formen legges til side er dette mitt ståsted:

Jeg er ikke opprørt over dem som ut fra teft, kunnskap og erfaring plukker nye Rolex-modeller og raskt omsetter dem betydelig over retail. Jeg er ikke engang misunnelig, uten at det nødvendigvis står til troende.

Jeg er heller ikke opprørt over dem som med hjertet betaler overprisen for en «grail» som bare må på plass NÅ.

Men jeg er alvorlig bekymret for dem som innbiller seg at dette er en god investering.