Jeg har tenkt å bli en globetrotter fremover...

233? Anbefales.

486FD21B-79A7-4DF9-A13D-07C7C01A56E9.jpeg

Trenger en virkelig GMT? Nå er det sikkert mange her som reiser adskillig mer enn meg men for min egen del så er det irrelevant hva klokken er hjemme når jeg er på tur.

Sier jeg som har Polar. Men det er bare fordi krigen er på vei og jeg må ha en klokke som forteller meg om det er natt eller dag.

Hmm kanskje jeg kunne hatt en moonphase/nightday i stedet.

Sinn har jo noen UTC modeller

Edit; ligger det ikke jevnt og trutt ok prisede JLCer Worldtimere på Finn. Mye klokke for pengene

Edit2; Hver gang jeg søker JLC på Finn grøsser det i meg når stålgull CBen kommer opp. Der får noen ikke igjen penga sine. Den går aldri for 75
Money never sleeps. Greit å ha kontroll på når børsen stenger i Ouagadougou etc
hkrO4s4.png

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Jeg er rimelig kjip når det kommer til klokker og reising, noe jeg stadig vekk tar meg i å angre på da jeg til dags dato aldri har vært borti situasjoner hvor jeg ikke har kunnet hatt noe fetere på lanken enn en Casio til noen hundrelapper. PÅ den annen side, kanskje jeg hadde blitt ranet om noen hadde oppdaget at jeg gikk med Polaren ?

Eg har hatt stor glede av GMT-funksjonen på min Explorer det halvåret eg har hatt den. Synest det er fint å kunne kaste eit blikk på klokka for å finne tida heime i staden for å rekne det ut eller finne mobilen. Men hadde eit oppdrag for litt sidan som involverte å hente ein person i eit noko belasta område i Cebu på Filippinane. Hadde med Exploreren til Filippinane, men tok på meg G-Shock før dei mest risikable utfluktene :cool: Klokkene mine er godt forsikra, men alltid ein risiko for at ranssituasjonar kan ende tragisk likevel, tenkjer eg.
871D94CD-192B-42BD-B44B-229B4C6ACF7B.jpeg

• Liker
Reaksjoner: netrom71 og JD83
Explorer er.jo bankers. Gmt bruker eg til dagen, men akkurat på reise er kanskje Quick set viktigere. Spesielt om det er fritidsreise. Ellers må en ha gmt.

BB11F9B8-35A2-49CE-8770-11B8081E1CC4.jpeg
Mitt forslag vil være et merke som sklir under radaren til de som evt. måtte ønske å tjene seg noen raske penger på din bekostning.
Altså Rolex og Panerai utgår med høye kneløft.

Løsning her, tada

• Liker
Reaksjoner: reim