Jakt

Fint hvis andre folk også deler noen bilder.

Enig.

Her er dagens bevis på at man ikke trenger å stå opp i sekstiden for å finne fugl: Tre ryper og en orrfugl på et par ettermiddagstimer. Flink bisk.

Ingen lunsjpause i musebua idag.

Redigert:
Sikle, sikle

Enig.

Her er dagens bevis på at man ikke trenger å stå opp i sekstiden for å finne fugl: Tre ryper og en orrfugl på et par ettermiddagstimer. Flink bisk.

Forholdsvis usympatisk av deg å poste slikt

;) Flott fangst, men vil påstå den blir satt LITT i skyggen av "tilbehøret".
Den komboen av våpen og klokke kan gi dårlig nattesøvn for en jeger/klokkeentusiast....

Forstår jeg nå riktig at det er to stk. linksskyttere på sonen? :rolleyes:

Siden det går mye i fuglejakt her, så passer denne muligens inn? ;) ;)

[video=youtube;6inwzOooXRU]http://www.youtube.com/watch?v=6inwzOooXRU[/video]

Forstår jeg nå riktig at det er to stk. linksskyttere på sonen? :rolleyes:

Siden det går mye i fuglejakt her, så passer denne muligens inn? ;) ;)

[video=youtube;6inwzOooXRU]http://www.youtube.com/watch?v=6inwzOooXRU[/video]

Mobbing av forfulgte minoriteter..jeg melder deg til Sunniva Ørstavik.

hmmm..
Hørt rykter om at de har vesentlig bedre skyteferdigheter enn høyrehendte?

Det er helt riktig. Ifølge grundig, nyere forskning * er ikke linksskyttere bare mer treffsikre, men de er i tillegg smartere, vakrere, mer harmoniske, karakterfaste og erotisk tiltrekkende enn høyreskyttere. De bærer nesten alltid sin overlegenhet med ydmyk diskresjon, noe som nok har bidratt til at de har blitt hundset og forfulgt av laverestående mennesketyper gjennom alle tider, eksemplifisert i denne tråden.

*Kilde: Hopalong C: "Ufordragelige fettnakker jeg har møtt på jakt og skytebaner", et irritert, passe objektivt enmannsforskningsprosjekt. Eget forlag (stensil) 2014.

Noen som kan anbefale en god allroundkikkert til jakt?

Er i utgangspunktet ute etter en 8 x 42 da jeg ønsker noe som er foholdsvis lett, men har ok forstørrelse.

Fra en kort formiddagstur 10. september. Stod opp seint, kjørte 7-8 mil til skogs, gikk et par timer og kjørte hjem igjen med full skogsfuglkvote, en tiur og en røy. Etter snart 13 år med frekvente bomskudd etter lure gammeltiurer i pasvikskogene ble gordonsetterpensjonisten endelig fornøyd. Hun er blitt så tilårskommen og krank at søket er perfekt for skogsfugljakt, lavt tempo og maks 50 meter ut til sidene. Vi støkket et par rypekull på vei til bilen men lot dem fly, hunden fordi hun ikke gad bry seg med småspurv lenger og jegeren fordi han gikk med nesen i GPS'en.

pasvik14_zps84e199db.jpg

Noen som kan anbefale en god allroundkikkert til jakt?

Er i utgangspunktet ute etter en 8 x 42 da jeg ønsker noe som er foholdsvis lett, men har ok forstørrelse.

En solid, skarp og lyssterk kikkert koster fort litt penger. Et godt alternativ som virkelig er verd prisen får du ved å kontakte Magne på MBO Trading og be om tilbud på en Vortex Viper.

Et rimeligere alternativ har du eksempelvis i Nikon Monarch.

Skal prøvd å få jaktet litt sjøfugl jeg også, Vestfold skal visst være et bra sted for å jakte etter sjøfugl, så gleder meg til å prøve:) Hvor holder du til @dst?

Hehe, skjønner at jeg har bommet rimelig på valg av jaktterreng når jeg ser fangstrapporten fra dere andre. Jeg er i ekstase hvis jeg har fått skutt meg en kråke:rolleyes: Blir ikke full fryser av sånt.

Ang sjøfugl, er det slik at det er vanskelig å få lagd noe god mat ut av dette? Har lest at det må legges i eddik og/eller melk, og har lest at filetene må taes ut med en gang, fjerne fett osv. Er det noen som har førstehåndserfaring på hvilke metode som er effektiv for å få et velsmakende måltid ut av ærfugl eller skarv?

Redigert av en moderator:
Hvordan børse er det du har der @JoLu? Så knalltøff ut, er det syntstokk på den eller bare ser det sånn ut?

More pics please:)

Redigert av en moderator: