Jaguar XJ

Tøff bil du har fått deg - jeg har rattet en del i XJ type X308 som er den versjonen av XJen du har kjøpt deg. Dog med 4 literen på 285 hk og jeg har fått intrykk av at de er ganske robuste biler, myk behagelig og veldig britisk i opplevelsen med litt dårlig rattfølelse. Pussig nok så har denne bilen jeg har hatt erfaring med, hatt veldig lite el-feil - men du må altid ha et ekstra øye på kardangen og bakhjulsopphenget på disse bilene, de har tross alt litt sjel! Siden du har en 03 mod så har ikke åtteren niclasil foringer i motoren - så den skal være fri for problemer med toppene.

Om du bor på østlandet, så vil jeg nok anbefale en anti rust behandlig. Da jeg bodde i UK så jeg mye av disse med rust dessverre. Prøv og hold øye med hjulbuene, fronten og "finnene" på bakskjermen. Jeg har også sett disse med klarlakk slepp på panser og tak - så mye av vedlikeholdet er og holde lakken feit med div lakkprodukter (polish etc)

For og være litt prik, så få fatt på noen andre felger til bilen, de Jaguar felgene med "XJ220" look passer en slik utmerket!

Ellers så vil jeg si at dette er trolig en av de sedanbilene som har gitt meg den beste opplevelsen so far, its jolly good!;)