Jaeger-LeCoultre-tråden

Jeg har bare ett ur, og klokken jeg har brukes daglig. Ingen angst for riper, men forsøker samtidig å ikke samle flest mulig. Dette går mest på magefølelsen for meg. Det å ha JLC’n på lanken var herlig, men samtidig er jeg utrolig glad i min Submariner. Kjenner meg ikke klar for å bytte den ut enda kjenner jeg + at salgsprosesser er masete greier;)
Skjønner at du sliter med å selge Sub'en. Har selv en Sub i rullen. Den utfyller JLC'en perfekt, men taper stadig armtid i forhold til JLC'en.
En ting til: Salg av klokker på TS har jeg aldri opplevd som masete. Det er faktisk bare kjekt. Styr unna Finn.no ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Den strutsereima var jo knallkul! Vet du om denne er tilgjengelig lenger? Sliter litt med å montere uoriginale deler på JLC'en ;)

Fant den ikke på hjemmesiden til JLC, men vil tro den er tilgjengelig for bestilling. Memovox og Reverso ble vel i sin tid levert på denne remmen om hukommelsen er riktig. JLC er jo stolte over å kunne ha eller lage reservedeler til alle urene de noen gang har produsert :)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Skjønner at du sliter med å selge Sub'en. Har selv en Sub i rullen. Den utfyller JLC'en perfekt, men taper stadig armtid i forhold til JLC'en.
En ting til: Salg av klokker på TS har jeg aldri opplevd som masete. Det er faktisk bare kjekt. Styr unna Finn.no ;)

Det skal ikke være lett, nei!
Jeg har kun solgt her tidligere, og bare hatt hyggelige transaksjoner. Det er mest opprettelsen av en annonse etc som krever mye av meg. Lenge leve latskapen, hva?:p
 
Det skal ikke være lett, nei!
Jeg har kun solgt her tidligere, og bare hatt hyggelige transaksjoner. Det er mest opprettelsen av en annonse etc som krever mye av meg. Lenge leve latskapen, hva?:p
Noen gode bilder og litt tekst er lett gjort på et kvarters tid :LOL: Hvis det er tiltak, da er du lat... hehe
 
Fant den ikke på hjemmesiden til JLC, men vil tro den er tilgjengelig for bestilling. Memovox og Reverso ble vel i sin tid levert på denne remmen om hukommelsen er riktig. JLC er jo stolte over å kunne ha eller lage reservedeler til alle urene de noen gang har produsert :)
Fant den heller ikke. Men, mulig jeg kan rette en henvendelse til JLC og høre om denne fortsatt er tilgjengelig :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sponon
FFDE0D2E-572F-48EF-A01D-5E836FF5D886.jpeg
 
Jeg har forsøkt å få tak i en strutserem til min Memovox uten hell. Hverken Bjerke eller JLC kunne tilby, selv om de finnes til andre modeller (Reverso). Si fra om du kommer noen vei, det hadde vært fint å kunne variere litt. Den sorte Alligatorremmen blir litt formell uten dress
 
Jeg har forsøkt å få tak i en strutserem til min Memovox uten hell. Hverken Bjerke eller JLC kunne tilby, selv om de finnes til andre modeller (Reverso). Si fra om du kommer noen vei, det hadde vært fint å kunne variere litt. Den sorte Alligatorremmen blir litt formell uten dress

Ta en helgetur til London og sving innom Jean Rousseau. Der kan de ordne reim i full bespoke.
 
Reverso Medium nå kun i Boutiques og ny prisøkning nå i starten av juni. Liker den trenden der dårlig.

Veldig glad jeg allerede har kjøpt min Reverso. 139 000,- begynner å bli ganske drøyt. Jeg synes den var dyr før nyttår, og da kostet den "bare" 95 000,-
 
Fikk min første Jaeger LeCoultre idag, en Master Chronograph, kjøpt brukt, usett, førsteinntrykk er at den føles litt liten med sine 40mm (etter mange år med Panerai Luminor), men den går seg sikkert inn, er jo egentlig ment å bli mere ‘pynteur’. Mulig en service må påregnes da tidligere service er ukjent. Ser foreløbig ut til å gå greit men dato skifter på klokken 4 ! Ellers ganske mye hairlines på bezel, mer enn jeg hadde forventet-men greit. Vurderer en lett polering hos Ur-kosmetikk evt. Leter etter en rem fra annen enn orginal, det kan jo bli en utfordring med 21mm lugs, det kan se ut som Number9Straps kan lage en custom i matt sort croco eller ostrich leg som jeg tror kan kle denne. Ellers er klokken kjøpt ny av første eier i 2014 fra Bjerke, jeg blir da eier. Nr. 3. Vil la den få rettferdig armtid fremover for å se om jeg blir vant til størrelsen.
IMG_9389.jpeg
IMG_9390.jpeg
IMG_9387.jpeg
 
Ta en helgetur til London og sving innom Jean Rousseau. Der kan de ordne reim i full bespoke.
Til min Master Control Chrono har jeg bestilt en rem i matt sort strutse "leg" med curved ends og light padding, navy blå inner lining og navy blå minimal stiches fra Aaron Bespoke Combat-straps, ryddig pris ca. USD 250 og 3 ukers leverings tid, har tidligere handlet 10-12 remmer fra samme leverandør- topp kvalitet . Bilder kommer når ankommet.