Jaeger-LeCoultre-tråden

4E6D02CD-743D-4C10-933D-3A38EC31F272.jpeg
 
Kjøpte en JLC for tre uker siden, hyggelig selger og salg. Den var nyservet (for en freakings formue) på fabrikk, men de hadde glemt noe greier med kronen, som gjorde at den måtte ned igjen. Selger har purret Bjerke noen ganger, som sier at de ikke får noe tilbakemld eller status fra JLC, annet at den er kommet frem. Mener å ha lest skrekkhistorier fra servicetid fra den kanten, hvordan er ståa om dagen? Tenkte vel i utgangspunktet at dette ble en sak de prioriterte, da det var en (ærlig) blemme fra deres siden, men virker ikke sånn umiddelbart.
 
  • Trist
Reaksjoner: Pippen
Bjerka hadde nå fått svar, full overhaling, en gang til. Som sånn sett er en fin ting, i fare for at det er noe annet de har surret med. Surt at jeg har kjøpt en klokke jeg ikke engang har sett, og må vente totalt ti uker. Den som venter osv.
 
  • Liker
Reaksjoner: cmarcussen og andres
Skal si JLC har kjørt opp prisene i det siste. Hele to prisstigninger siden juni! Jeg kjøpte en Master Control Calendar hos Bjerke i begynnelsen av juni. Rett etterpå steg den med 10k, og nå har den jammen steget ytterligere 14k o_O 24k på 2,5 måned, det var voksne greier...
 
Skal si JLC har kjørt opp prisene i det siste. Hele to prisstigninger siden juni! Jeg kjøpte en Master Control Calendar hos Bjerke i begynnelsen av juni. Rett etterpå steg den med 10k, og nå har den jammen steget ytterligere 14k o_O 24k på 2,5 måned, det var voksne greier...
Samme her :)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Litt stille rundt JCL her på tidssonen. Har lenge vært fascinert av merket og dette med «Watchmakers Watch». Tidligere sett litt på eksempelvis Master Control Date, men merker at interessen for modellen har dabbet av. Når jeg ser på den i dag, utseende, finish, dekorering (urverk), lurer jeg litt på om «it’s all about the movement”? Rent visuelt fremstår det ikke som value for money akkurat (les 102.000kr)

Master Ultra Thin Moon og ikke minst Reverso har derimot begynt å tiltale meg mer, men 130.000kr for Master Ultra Thin Moon:eek: er helt uaktuelt for min del.
 
Litt stille rundt JCL her på tidssonen. Har lenge vært fascinert av merket og dette med «Watchmakers Watch». Tidligere sett litt på eksempelvis Master Control Date, men merker at interessen for modellen har dabbet av. Når jeg ser på den i dag, utseende, finish, dekorering (urverk), lurer jeg litt på om «it’s all about the movement”? Rent visuelt fremstår det ikke som value for money akkurat (les 102.000kr)

Master Ultra Thin Moon og ikke minst Reverso har derimot begynt å tiltale meg mer, men 130.000kr for Master Ultra Thin Moon:eek: er helt uaktuelt for min del.
JLC får ikke oppmerksomheten merket fortjener! Jeg kjøpte en Master Control Calendar i sommer, og den er bare helt nydelig. Bildene er ikke i nærheten av å yte disse klokkene rettferdighet. Prisene har økt noe helt vanvittig siden i sommer. Klokken som jeg gav 130 for i juni koster nå 154 :oops: Men, JLC sine klokker er forseggjorte, ingen tvil om det. Og de nye urverkene er veldig nøyaktige. Jeg kjenner at jeg har lyst på enda en JLC...
 
JLC var lenge ekstrem value for money på stålmodeller. Nå er de mer riktig priset ifht konkurrentene mener jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Jeg kjøpte en Master Control Calendar i sommer, og den er bare helt nydelig.
Enig i at månefase ++ spriter opp klokken betraktelig sammenlignet med Master Control Date. Prisdifferansen på klokkene kunne vært større, og da tenker jeg at prisen på Master Control Date er for høy.
 
Har en Geophysic true second, kjøpt brukt tidligere i år. Merket for en måneds tid siden at en av lume dottene manglet. Jlc tar det på garantien pga service som ble gjort hos dem i april. Synes det er fint løst, men da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet :rolleyes: :cry:
 
Har alltid vært fasinert av JLC og siklet på flere opp igjennom. Prøvde denne her om dagen:

En vanvittig flott klokke, men 442.000,- syntes jeg er for mye… 60’ til så har du en rå PP som holder seg mye bedre i verdi.
Ser derimot at disse MUTP modellen fås til under 250’ på C24 og da begynner det å bli mye klokke for pengene!
Så kan nok være at denne prisøkningen fra jlc har medført muligheter for enda høyere rabatter i butikk enn tidligere.
 

Vedlegg

  • 7678ABC1-4173-4B99-B5E8-E5A5677364DB.jpeg
    7678ABC1-4173-4B99-B5E8-E5A5677364DB.jpeg
    107,2 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Kenneth_S
Etter 7 måneder på service var endelig min MUT klar til henting. Jeg feiget ut når det kom til reimvalget og gikk for «riktig» alligator. Problemet manifesterte seg når klokken skulle på armen… Reimen var for kort. Hele gjengen på Bjerke begynte å lete etter en lengre reim og kom med flere alternativer, kudos til dem for serviceinnstilling. Men jeg er sær, når jeg først har bestemt meg så vil jeg ha det min vei.

Løsning: ny reim bestilles med forventet levering om 6 måneder :cry:

Til selvtrøst har jeg virkelig troen på at når det først blir riktig så blir det helt riktig
6B10B07D-9F38-4541-A90C-E54762A69611.jpeg