Jaeger-LeCoultre-tråden

Vurderer å selge min Reverso Memory (255.8.82) i stål fra 2000. Har boks men ikke papirer. Ukjent servicehistorikk, men trekker lett og går bra.

Ser billigste i stål på C24 ligger ute til 45 000, men vil vel anta det er litt høyt for norske markedet? Har inntrykk av at Classique-kassen ikke er den mest populære i Norge. Noen som har ide om pris?
 
Er det ingen som har klokkene sine til service ?

Leverte min Jlc ppc til service hos Bjerke i slutten av spetember 2018, fikk den igjen tidlig Januar 2019. Kostet 19k om jeg husker riktig - veldig fornøyd med både pris og leveringstid. Hadde trodd det skulle bli langt dyrere. Ble sendt til Jlc servicesenter mener jeg

94926FAC-77E7-4902-BAB1-307DC7CFCC08.jpeg
 
Redigert:
Eh . ja , men dei skal jo heller ikkje bytte ut deler rekner eg med.

Nei, men det tar litt tid å skru fra hverandre 300+ deler, rense, bytte slitedeler, olje opp verket på nytt og sette alt sammen igjen uten feil. Etter det må klokken holdes i gang og overvåkes slik at verket kan bli regulert skikkelig. Garantert i flere posisjoner. Når man deler 19k på antall timer arbeid er nok ikke prisen så avskrekkende likevel, selv om 19k høres mye ut for service.
 
Ingenting gale utover normalt servicebehov. Hadde hørt historier med langt høyere priser på de kompliserte modellene og gjerne 8-9 måneder leveringstid. Er nok en del billigere på mindre kompliserte modeller.
Dette viser jo bare at servicekostnader er noe man må ta høyde for ved kjøp av ur, og at det ‘koster å være kar’ ved å ha et ur med flere komplikasjoner. Synes forklaringen til @OBHaugland, som illustrerer hva en service faktisk innebærer, er god.
 
Joda. Her snakker man sjølvsagt et urverk med mange komplikasjoner. Ser jo at service på en vanlig Panerai kom på tett på 10k oh Rolexen var ikkje langt unna den heller . Tipper dog det er mykje her som ved service på bil at enkelte merkeverksted tar rikelig godt betalt for jobben.
 
Joda. Her snakker man sjølvsagt et urverk med mange komplikasjoner. Ser jo at service på en vanlig Panerai kom på tett på 10k oh Rolexen var ikkje langt unna den heller . Tipper dog det er mykje her som ved service på bil at enkelte merkeverksted tar rikelig godt betalt for jobben.
Enkle ETA verk er ca 4k. Så...
 
Digger denne samlingen. Og den ene grønne til overs der, er som jeg sa for to år siden at det bare er å ta kontakt om..
 
  • Liker
Reaksjoner: uret