Jaeger-LeCoultre-tråden

Etter å ha blitt bitt av klokkebasillen tidlig på våren i år så skaffa jeg meg en Speedmaster som graduation-gave. I ettertid har jeg dog fått veldig smaken av JLC, spesielt Master Geographic. Etter å ha sett alt for mye videoer på nettet om både den og Reverso gikk jeg en tur innom JLC sin butikk i London når jeg var der for et par uker siden. Tror kanskje ikke at Reverso vil være min neste klokke, men definitivt noe jeg vil ha på sikt. En av grunnene til dette var at jeg syntes at 48mm Grande Reverso var for stor på meg. De litt mindre 46mm Grande Reverso Ultra Thin satt bra (reimen ligger også mer flush på de), men er ikke enda overbegeistra for 1931-skiva. Etter jeg hadde prøvd og sett på så og si alle Reverso de hadde spurte jeg om Master Geographic, som de bare hadde i Rose Gold (må bli stål på meg). Må ha. Må ha. Energimåler, dato og world time er helt rå kombinasjon. :D Får vente på en anledning og dårlig unnskyldning for å kline til på en.
 
6bb3a64e2963a1953694eab6c463dae9.jpg


:eek::cool:
 
Den grønne hadde vært førstevalget, men den er vel umulig å få tak i uten å betale 2-3x retail nå. Neste ville vært en 1931 på brun casa fagliano, om det er mulig å bestille reimen enda:

JLCReversoTribute1931CasaFagliano_zpsbaea57e6.jpg


Er veldig spent på hva som vil presenteres mht Reverso på SIHH 2016. Skal visstnok være snakk om en stor revolusjon. Ser for meg at de kanskje totalt forkaster alle manuelle Reverso og gjør dem automatiske, med look ala Seconde Centrale. Dette vil nok gjøre 1931-modellen mer ettertraktet.
 
  • Liker
Reaksjoner: aek
Noen som har testet Reverso 976 opp mot Grande Taille?
Erfaringer med en av de?


Har eid Grand Taille og likte den godt. 976 er vel ganske lik bortsett fra open "caseback" og 3-4 mm større. Grand Taille er veldig tro til orginalen, men vil for mange oppleves ganske liten. Jeg hadde ikke noe problem å vende meg til det. Vil tro den er lettere å få tak i også.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
20151209_151027_zpsmqhfcyhi.jpg



Besøkte en bruktsjappe på onsdag (bønnas brukt og sånn på løkka) for i hovedsak prøve denne... Hva tykks folkens.... 72 glade lakser men uten b and p...


liker, men finest med sjokolade skive ;I Hvordan opplevde du størrelsen?