Jaeger-LeCoultre-tråden

Noen som vet om det er vanlig med rabatter ift listepris på JLC hos Bjerke eller Tidemann? Eller er JLC en av merkene som det er vanskeligere å "forhandle" prisen på hos AD? Noen som har erfaringer med en standard Reverso GT for eksempel?

Hei

Noen som har en nyere JLC Reverso Grand Taille i stavangerområdet jeg kan få se? Jeg lurer på størrelsen. Virker den puslete på håndleddet?

Todda

Det er godt å ha noen sikleobjekter som ikke er innenfor rekkevidde (for ellers har jeg en tendens til å gjøre kort prosess). De siste dagene har objektet vært Master Ultra Thin Tourbillon. Alle ære til Moores nyyyydelige tourb, men jeg tror kanskje denne her hadde passet best på min hånd:

tumblr_mxrjvqhv511ryv722o1_500.jpg

*besvim*

JLC Master Ultra Thin familien er blandt mine absolutte favoritter. Får håpe på en god bonus et år (blir dog uansett ikke noen tourbillon).

Redigert:
Det er godt å ha noen sikleobjekter som ikke er innenfor rekkevidde (for ellers har jeg en tendens til å gjøre kort prosess). De siste dagene har objektet vært Master Ultra Thin Tourbillon. Alle ære til Moores nyyyydelige tourb, men jeg tror kanskje denne her hadde passet best på min hånd:

Veldig enig, @Anders
En superb versjon fra JLC det også. Det er stort håndverk i disse verkene, og å legge en Tourbillon inn i en Ultra Thin er imponerende.

Selv liker jeg mine ur kanskje litt over snittet tykkere i kassen - uavhengig av om det er dress eller sport.
Uansett har jeg alltid hatt en helt spesiell tiltrekning til JLCs Master-design. Dette er en så gjennomført unik stil og eleganse.
En Tourbillon i RG fra JLC - pakket inn i en Master - oppfyller på mange måter alt jeg ønsker av en JLC.

Redigert av en moderator:
Jlc mcd chrono

Hei!

Har noen noe mening om jlc master compressor dive chrono?

Jeg er ute etter noe sportslig og røft for sommer og sol,
og har vurdert denne og en panerai, 321, 320, 510 eller
f.eks. 311.

Føler at panerai gir mer bruksområder, ( både pent og røft),
men er ganske svak for jlc modellen jeg refererer til.

Noen meninger?

Mvh
Bajasso

Personlig hadde jeg gått for Panerai. Liker både historien linket til Rolex og operativ tjeneste under andre verdenskrig, uansett det er du som tar regningen - ta en beslutning og se etter en stund om dette var riktig, hvis ikke- fix it og gjør et bytte.
Tom

Personlig hadde jeg gått for Panerai. Liker både historien linket til Rolex og operativ tjeneste under andre verdenskrig, uansett det er du som tar regningen - ta en beslutning og se etter en stund om dette var riktig, hvis ikke- fix it og gjør et bytte.
Tom

Ja, jeg heller mot pam. Men er uerfaren med bytter og 'flipping', så
og da legger jeg sikkert for mye tid i å gjøre det rette valget.

Takk for svar:)

Føler at panerai gir mer bruksområder, ( både pent og røft),
men er ganske svak for jlc modellen jeg refererer til.

Noen meninger?

Her er det vel bare tre ting å gjøre: 1) ta en tur innom Tidemann for å prøve JLC, 2) ta en tur innom Bjerke for å prøve PAM og 3) kjøp den du liker best :cool:

Sikkert old news, men Jaeger lanserer snart en ny tribute til 1931. Litt usikker på den brune skiven, men den fungerte jo unektelig godt med tonen i gullet :)
Jaeger-LeCoultre-Grande-Reverso-Ultra-Thin-1931-Chocolate-closeup.jpg