Jaeger-LeCoultre-tråden

Let's retrospect and rewind the time.

Operation Sunshine (USS Nautilus)​

Screenshot_20230722-190305.jpg

IMG_20230803_072104.jpg
 
Redigert:
Jeg vil kjøpe samlingens 2. ur, og jeg tror det blir JLC. Fra før har jeg en sea-dweller, så forsåvidt har jeg allerede et sportsur.

Jeg ønsker ett av disse to som selvfølgelig er helt ulike i bruk, pris, utseende, praktikalitet etcetra. Imidlertid tror jeg ikke prisen blir radikalt ulik; nye polaris krono i stål ender vel rundt 220k her til lands mot drøye 300k for master ultra thin i rosè.

Eksisterer det synspunkter i den ene eller andre retningen blant menighetens JLC-connoisseurer?

1697550537116.png


1697550626723.png
 

Vedlegg

  • 1697550596863.png
    1697550596863.png
    628,1 KB · Visninger: 0
Jeg vil kjøpe samlingens 2. ur, og jeg tror det blir JLC. Fra før har jeg en sea-dweller, så forsåvidt har jeg allerede et sportsur.

Jeg ønsker ett av disse to som selvfølgelig er helt ulike i bruk, pris, utseende, praktikalitet etcetra. Imidlertid tror jeg ikke prisen blir radikalt ulik; nye polaris krono i stål ender vel rundt 220k her til lands mot drøye 300k for master ultra thin i rosè.

Eksisterer det synspunkter i den ene eller andre retningen blant menighetens JLC-connoisseurer?

Vis vedlegg 348728

Vis vedlegg 348730
Jeg har en ultra-thin månefase selv, dog med skive i sølv. Er veldig fornøyd med den. Skulle jeg hatt en Polaris, hadde jeg nok gått for en uten krono, helst Memovox-versjonen med alarm, men den tror jeg kun er å få kjøpt i Boutiques. Den er mer tro mot originalen (E859), hvis det betyr noe. MUT er en fantastisk klokke, perfekt til dress, eventuelt også til skjorte/business casual. Du kan vel si at den er en fin motvekt til en Sea Dweller, som i mine øyne er en relativt bastant og «høylytt» klokke. MUT-en er det stikk motsatte. Selv hadde jeg gått for MUT, og ikke Polaris og fått en fin «dynamic duo». Lykke til!
 
Jeg vil kjøpe samlingens 2. ur, og jeg tror det blir JLC. Fra før har jeg en sea-dweller, så forsåvidt har jeg allerede et sportsur.

Jeg ønsker ett av disse to som selvfølgelig er helt ulike i bruk, pris, utseende, praktikalitet etcetra. Imidlertid tror jeg ikke prisen blir radikalt ulik; nye polaris krono i stål ender vel rundt 220k her til lands mot drøye 300k for master ultra thin i rosè.

Eksisterer det synspunkter i den ene eller andre retningen blant menighetens JLC-connoisseurer?

Vis vedlegg 348728

Vis vedlegg 348730
Støtter @SpaceCowboy med MUT. Har selv en (uten månefase) og den er juvelen i samlingen som skinner på fine anledninger som krever dress.

Kronografen er fin, men jeg føler det er mange gode konkurrenter til den prisen. MUT tar «pallplass» i dresskategorien.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Yes og SpaceCowboy
Jeg vil kjøpe samlingens 2. ur, og jeg tror det blir JLC. Fra før har jeg en sea-dweller, så forsåvidt har jeg allerede et sportsur.

Jeg ønsker ett av disse to som selvfølgelig er helt ulike i bruk, pris, utseende, praktikalitet etcetra. Imidlertid tror jeg ikke prisen blir radikalt ulik; nye polaris krono i stål ender vel rundt 220k her til lands mot drøye 300k for master ultra thin i rosè.

Eksisterer det synspunkter i den ene eller andre retningen blant menighetens JLC-connoisseurer?

Vis vedlegg 348728

Vis vedlegg 348730

Jeg har en MUT Perpetual og en blå Polaris. Digger begge, men MUT'en er den eneste jeg vil definere som en keeper selv om bruksområdet er litt begrenset. Dog tenker jeg at blå skive og rosegull gjør bruksområdet til Moonphasen enda mer begrenset, men det er nå bare mine tanker.
Har du vurdert Master Control Chrono forresten? vil si den ligger midt i mellom alternativene dine.
Skjermbilde 2023-10-17 kl. 21.04.05.png
 
De to er jo radikalt forskjellige. Begge veldig flotte. Du trår ikke feil med noen av dem, men månefase MUT i roségull er fantastisk og vil jo sammen med en Sea-dweller være en samling som dekker alt.
 
Jeg har en MUT Perpetual og en blå Polaris. Digger begge, men MUT'en er den eneste jeg vil definere som en keeper selv om bruksområdet er litt begrenset. Dog tenker jeg at blå skive og rosegull gjør bruksområdet til Moonphasen enda mer begrenset, men det er nå bare mine tanker.
Har du vurdert Master Control Chrono forresten? vil si den ligger midt i mellom alternativene dine.
Vis vedlegg 348773

Tenkt på denne, liker symmetrien og funksjonaliteten. Og krono og månefase i ett og samme ur! Men som skinner igjennom av siste post skulle jeg gjerne hatt en urskive i blått. JLC Polaris krono har inntil nylig fremstått som litt kjedelig, men synes den nye teksturerte skiven i blå ser veldig bra ut.

Uansett, takk for mange gode tips og råd - håper å lande en konklusjon innen ikke for lang tid.
 
IMG_1491.jpeg

MUT er diskret og veldig pen samtidig (bilde fra sist jul).

Jeg har vurdert Polaris ved flere anledninger, men klarer ikke å bli glad i skiva med ulik tekstur på de ulike sonene. Har ikke sett den nyeste live, så kanskje den er mer harmonisk

Har også en eldre Master Memovox, og synes hele master-serien er flott - også den nye Calendar Chrono. Synd den har blitt boutique eksklusiv
 
Tror Casa Fagliano har blitt lettere å få tak i siste årene. I starten var det kun et fåtall klokker som kom med det. Send en mail til nedre Slottsgate å hør.
 
Tror Casa Fagliano har blitt lettere å få tak i siste årene. I starten var det kun et fåtall klokker som kom med det. Send en mail til nedre Slottsgate å hør.
Ja..kan handle direkte fra CF for 500$ for en, to eller fler med 20% rabatt.