Jaeger-LeCoultre-tråden

Noen som har erfaringer rundt "custom"-reimer til Reverso? Har sett på Camille Fournet og ABP, men hadde vært fint med noen innspill eller erfaringer.
 
Master Control Date
ref. 1548420
imgres

search


Noen som vet " lengden" på denne? ( lug to lug)
 
Noen som har erfaringer rundt "custom"-reimer til Reverso? Har sett på Camille Fournet og ABP, men hadde vært fint med noen innspill eller erfaringer.
Her er det nærliggende å peke tilbake på denne posten, selv om jeg er usikker på om Don @Nessuno79 tar bestillinger for tiden. Har hatt gleden av å se denne comboen live og den er minst like flott som bildet antyder :)

Når det gjelder ABP og Camille Fournet er det opptil flere her som har erfaringer med å bestille fra dem uten at jeg husker hvem, google/søkefunksjonen har vel svaret.
 
Hm, det slo meg først nå. Til dere som har Memovox og/eller andre: den innvendig alarmdisken på Memovox kan vel strengt tatt også fungere til timing av medgåtte minutter ala vridbar bezel på dykkerur?

Edit: Når skal egentlig et av de viktigste og mest innflytelsesrike manfakturene snart få en egen seksjon her inne, @Jon Henrik...
 
Redigert:
Virkelig fått sansen for Jeager, har vært på Bjerke og siklet på denne:
eJwqZh0.jpg


Ser at det ligger en på KS forumet. Har dog mest lyst på denne, samme pris 104000,- fra Berke. De var litt usikre på om de kunne få tak i den da det står på hjemmesiden til Jaeger at den kun selges i egne Jaeger butikker.

rdltBEN.png

Hvilken synes dere er finest?
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS
Virkelig fått sansen for Jeager, har vært på Bjerke og siklet på denne:
eJwqZh0.jpg


Ser at det ligger en på KS forumet. Har dog mest lyst på denne, samme pris 104000,- fra Berke. De var litt usikre på om de kunne få tak i den da det står på hjemmesiden til Jaeger at den kun selges i egne Jaeger butikker.

rdltBEN.png

Hvilken synes dere er finest?

Prøvde den som ligger på KS på en mini-GTG igår. Fantastisk tøfft ur:) Likte den virkelig!
Utrolig myk og pen reim. Synes den øverste gjør seg helt klart best. Det er noe med den tilgjorte patinafargen på den nederste jeg ikke blir helt venn med.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og FMS
Virkelig fått sansen for Jeager, har vært på Bjerke og siklet på denne:
eJwqZh0.jpg


Ser at det ligger en på KS forumet. Har dog mest lyst på denne, samme pris 104000,- fra Berke. De var litt usikre på om de kunne få tak i den da det står på hjemmesiden til Jaeger at den kun selges i egne Jaeger butikker.

rdltBEN.png

Hvilken synes dere er finest?
Den øverste du viser der ser ut som Cermet-utgaven, den er 44mm og også en del dyrere. Den hos Bjerke og på KS er i stål, med "vanntett" kalveskinnsreim, og i mine øyne penere.

Valg av modell er nok i høyeste grad smak og behag på denne serien, slik jeg ser det, jeg har i hvert fall den jeg liker best ;)
 
Den reversoen jeg postet i forrige innlegg er så og si nettop tatt ut fra AD. Men jeg har observert at den går litt for fort, og en løs beregning har gitt meg ca 9 sek for fort hver dag. Etter "1000 hours control"-en til JLC skal den vel ligge mellom +6/-1 sek/dag. Er dette noe jeg burde oppsøke AD om for å få dem til å justere? Eller skal jeg gi den en måneds tid og la den "gå seg inn" først?
 
Kjøpte en Master Control i sommer som gikk helt vilt feil i starten, den gikk seg til etterhvert. På Geophysicen skjedde det samme. Geophysic Universal Time mista krona på dag én. Lurer på om de gir klokkene juling etter 1000-timerstesten :)
 
  • Liker
Reaksjoner: O.S.P
ok, takk for svar. Da satser jeg på at det er tilfellet for min også, så ser jeg om en måned eller to om den har blitt mer presis :)
 
Virkelig fått sansen for Jeager, har vært på Bjerke og siklet på denne:
eJwqZh0.jpg


Ser at det ligger en på KS forumet. Har dog mest lyst på denne, samme pris 104000,- fra Berke. De var litt usikre på om de kunne få tak i den da det står på hjemmesiden til Jaeger at den kun selges i egne Jaeger butikker.

rdltBEN.png

Hvilken synes dere er finest?

Ligger en keramik på lauritz nu. JLC.