Solgt Jaeger-LeCoultre Master Control Date Sector Dial

PEBE

Støttemedlem
Medlem
5. juni 2012
Innlegg
222
Selger en nydelig, og komplett, JLC Master Control Date med sektor-skive, kjøpt ny av meg hos norsk forhandler i 2018.

Klokken ble lansert i 2017 som en del av en trio sammen med to andre Master Control-utgaver (Chronograph og Geographic) for å feire 25 årsjubileet til JLC’s Master Control-kolleksjon. Klokken ble produsert i en begrenset periode og er nå ute av produksjon.

Med en diameter på 39 mm og en tykkelse på kun 8,5 mm ligger klokken svært behagelig på armen. Den flotte sektor-skiven og de nydelige viserne gir klokken en helt spesiell «look» som skiller seg fra de mer tradisjonelle dressklokkene, noe som i mine øyne gjør klokken svært versatil.

Klokken er pent brukt i rotasjon med andre klokker, men noen uunngåelige hairlines på de polerte delene av kassen må forventes. Klokken er aldri polert, verken av urmaker eller ved bruk av eksempelvis Cape Cod o.l.

Spesifikasjoner:
  • Referanse: Q1548530
  • Urverk: JLC Caliber 899/1 – automatic
  • Power reserve: ca. 38-40 timer
  • Kasse: 39 mm diameter / 8,5 mm tykk / 20 mm lugs / stål
  • Skive: to-farget sølv/hvit skive med blå sektor-ring
  • Vanntett: 50 meter
  • Skinnrem: mørkeblå rem i alligatorskinn med JLC-buckle

Pris: litt vanskelig å prise denne klokken da det ikke finnes altfor mange referanser av nyere dato, men Hodinkee har solgt to brukte klokker for hhv. USD 9.675 og USD 9.300 (uten papirer).
- Selger min klokke et godt stykke under dette.

NOK 63 000

Ta kontakt for en hyggelig prat og eventuelle spørsmål.
JLC 1.jpg
JLC 2.jpg
JLC 3.jpg
JLC 4.jpg
JLC 5.jpg
JLC 6.jpg
JLC 7.jpg
JLC 8.jpg
 
Redigert: