IWC Pilot Mark XVIII eller 36 mm?

Medlem
5. juni 2019
Innlegg
40
Sted
Spydeberg
Hei! Har sett mye på IWC Pilot Mark XVIII - den er herlig i svart, svart datohjul og liten krone. Men jeg er redd den blir for stor med sine 50mm lug til lug. Ser det finnes en i 36 mm også som bare heter automatic. Noen som har erfaringer?
 
Redigert:
Den er slett ikke stor, men hvis du trives med små klokker...

Anyway, jeg har hatt en Mark XVIII PP, og den tar ikke mer plass på armen enn en 39/40mm Rolex eller Tudor gjør.

Den 36mm-utgaven er også fin, men mer en damemodell etter min mening.
 
  • Liker
Reaksjoner: torerling
For meg var lug til lug et problem. Ikke et stort problem, men det plaget meg såpass at jeg heller gikk for en Mark XVI isteden :)
 
  • Liker
Reaksjoner: torerling
For meg var lug til lug et problem. Ikke et stort problem, men det plaget meg såpass at jeg heller gikk for en Mark XVI isteden :)
Den er 36 mm? Jeg klarer fint å bære 40mm men lug til lug blir det langt og jeg har lyst til at denne skal være nett. Men IWC har jo også en 36 mm automatic, den bør jo da være et godt alternativ?
Må se om jeg kan få prøvd disse på armen.
 
  • Liker
Reaksjoner: px200
Den er 39mm og merkbart mindre lug to lug. Ingenting galt med 36mm (de gamle er jo det), men den har nok blitt markedsført mer som en damemodell. Den har vel også mer polerte flater enn de større modellene. :)
 
Oppdatering:
Det ble en Mark XVI for en god pris. Den er på 39mm og så langt er det uvant at det er så stor skive og den føles stor på mine 18,5 cm rundt armen. Men det oser kvalitet og spesielt lenka er det beste jeg noen gang har vært borti. Den føles lett og "usynlig" rundt armen og claspen er digg.

Vanskelig å få tak så jeg bestilte en Sinn 556 før denne dukket opp. Så nå er det tyske uret på vei fra AD i Sverige. Vel vel, det går vel an å ha to slike klokker. Liker godt at Sinn har 200 m og gjennomsiktig bakside.


6FA31229-2B5D-4F96-A384-9E5DC1B9529A.JPEG
 
Gratulerer med fin IWC!
Du kjenner på det samme jeg gjorde med min tidligere Mark XV. Lange horn, og stor skive "lurer deg" til synes klokka er stor.
Jeg var inne på det i denne tråden:

Jeg endte med å selge klokka, men har fortsatt lyst på en Mark XII

LarsB
 
Solgte min Mark XVIII fordi jeg syntes den var for stor lug-til-lug. Ikke bare størrelsesmessig, men synes lugsa er for lange på den modellen så det går utover det estetiske.

Når kommer Mark XIX mon tro?