IWC Mark XVIII anyone?

Medlem
21. feb. 2015
Innlegg
2.319
Sted
Larvik
De første eksemplarer av denne lander vel snart i Norge? Noen som har tenkt til å slå til?

Jeg synes IWC har gjort veldig mye riktig design-messig her. Jeg klarer samtidig ikke slutte å irritere meg litt over at det ikke snart kommer inhouse verk i disse.

Jeg synes den er tøff og med klassisk IWC Pilot look.

 
Har planlagt et större kjöp först, men har tenkt lenge at IWC Mark XVI skulle bli neste för denne dukket opp. Holder fortsatt en knapp på forgjengeren, men den nye vokser på meg.

Petit Prince er forresten enda finere, bare litt liten:
mark_petit_prince_front_back.b26f0f953026c8ee3866dd70a1ffb8e4.jpg


Man betaler nok litt mye for alle kjendis-vennene til IWC, noe som skremmer meg mer enn Selitta-verket.

EDIT: ser at gråmarkedprisen på den nye ligger under flere av Mark XVI på Chrono24...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hvermansen
Knallfin! Men jeg har hengt meg opp i at de flyttet triangelet kl. 12 ned et hakk, skjønner ikke vitsen. Så jeg er såpass sær at jeg ville valgt XVI før XVIII, men utvilsomt XVIII før XVII.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvermansen
Liker denne bedre enn forrige modell, som jeg selv hadde (XVII). Litt mindre og "roligere" datofelt er et stort pluss! Det er imidlertid den nye på 36 mm som ville vært mest aktuell for meg grunnet mine pinglete håndledd.

MEN, prisen for disse modellene er helt hinsides det jeg er villig til å betale for et så "enkelt" ur i disse dager, dessverre... :(
 
  • Liker
Reaksjoner: Zenith
Noen som kan forklare forskjellen på denne og XVI, bortsett fra det visuelle? Vurderer å anskaffe en i nær fremtid.
 
XVI vs XVIII
39mm - 40 mm
Modifisert ETA - Litt mindre modifisert ETA?
ikke seks eller nitall - 6 & 9
Bra plassert datovindu - mindre bra plassert datovindu
Holder fortsatt en knapp på XVI
iwc-classic-pilot-mark-xvi-steel-black-mens-watch-325501-iw325501.jpg
IWC-Mark-XVIII-aBlogtoWatch-2.jpg
 
XVI vs XVIII
39mm - 40 mm
Modifisert ETA - Litt mindre modifisert ETA?
ikke seks eller nitall - 6 & 9
Bra plassert datovindu - mindre bra plassert datovindu
Holder fortsatt en knapp på XVI
iwc-classic-pilot-mark-xvi-steel-black-mens-watch-325501-iw325501.jpg
IWC-Mark-XVIII-aBlogtoWatch-2.jpg
Tusen takk for det. Noen som vet hva man må legge på bordet for en XVI i Norge i dag?
 
Utrolig flott denne nye modellen synes jeg, men har kun sett den på bilder så langt. Prislappen i kombinasjon med urverket drar likevel klart ned kjøpelysten. Men kanskje...
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Ja, Bjerke KJ. Jeg likte dem, men likevel er ikke pilotklokker favoritt hos meg. Men kvaliteten er det vel ikke noe å si på. Størrelsen likte jeg. Men over 50K for ETA er mye mener nå jeg
Enig, det blir litt vel mye. Selv har jeg alltid hatt en svakhet for pilotene til IWC. Vi får se....
 
Noen som har gått til anskaffelse og har noen erfaringer? Synes den designmessig er veldig fin:) har ingen pilotklokker for tiden og dette kan være en kandidat.
 
Ja, Bjerke KJ. Jeg likte dem, men likevel er ikke pilotklokker favoritt hos meg. Men kvaliteten er det vel ikke noe å si på. Størrelsen likte jeg. Men over 50K for ETA er mye mener nå jeg
Vekker liv i denne tråden igjen siden jeg sikler litt på XVIII. Ligger den ikke til litt over 40k? Trodde det var inhouse i den, så nå ble jeg litt skuffet dessverre. De burde ha smelt i et inhouse verk i denne modellen. Flott klokke.