IWC Lommeur?

Medlem
30. juni 2008
Innlegg
770
Sted
Kristiansand
Kom til å tenke på at jeg har arvet et gammelt lommeur og ble nyskjerrig på hva slags merke det var.
Det står International watch co. på dialen(?) Vet ikke helt hvor gammelt det kan være, men tipper kanskje rundt 50-60tall? Forøvrig så skal uret været i gull uten at jeg kan si dette med sikkerhet.
Noen som kan kaste noe lys på dette?
 
IWC er ikke noe tulle klokke! Hva den er verdt har jeg ikke peiling på, men du kan jo ta den med på NURK møte til Mandag så
får du kanskje mer info om den.
 
Pent lommeur. Ser ut som gull.

Jeg tipper at det kan være eldre, muligens førkrigs.

Det er en del IWC lommeur på eBay, til sammenligning. IWC Lommeur ligger generellt lavere i pris enn armbåndsurene. Det er enklere mekanikk i de vanlige modellene og bruksområdet er mer begrenset.
 
Det ser ut som et Gull IWC lommeur jeg tror ikke IWC lagde lommeur i double. Når det gjelder årstall tror jeg de fleste av disse urene ble laget fra 1900 og frem til 2 verdenskrig. Når det gjelder pris har jeg sett de til salgs fra 10000 kr og oppover avhengig av kvalitet og alder. :) larhat
 
Klokken er igrunn helt strøken, tror den var inne for rens og polering for mange år siden og det har jo aldri blitt brukt siden. Har hatt lyst på en IWC en god stund, så var jo litt vittig å plutselig finne ut at jeg har hatt en i mange år stående i skapet :mrgreen:
Uret er nok eldre enn jeg først trodde ja, etter litt googling ser det ut til at designet stammer fra rundt 1920.