IWC-klokker med ca. 40 mm diameter?

Medlem
12. feb. 2017
Innlegg
8
Sted
Akershus
Hei,

Jeg er helt ny på forumet og ønsker først og fremst å si takk for mange gode råd av samtlige som bidrar til å gjøre dette til en side som alle klokke entusiaster bør ta en tur innom.

Jeg kjøpte for et par måneder siden min første "dyre" klokke. Det ble en Omega "First Omega in Space"
Som de fleste sikkert vet får man lyst på flere klokker når man først har kjøpt seg sin første eksklusive klokker noe jeg også har fått kjenne på :)

Personlig har jeg latt meg fascinere av IWC klokkene der de er ekstremt elegante.

Jeg har en klokke som er rett i underkant av 40mm noe som passer min arm fint, men av de nyere IWC klokkene jeg har sett på virker det som de fleste er på 42mm og oppover.
Ønsket er å kjøpe en IWC klokke en dag, men spørsmålet mitt er om finnes det noen klokker som er på rundt 40mm?

Tror ikke at 42-44mm vil passe min arm i det hele tatt dessverre
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Gubben11
Velkommen til oss ;)

IWC Ingenieur 3239 er en meget flott klokke som man kan bruke til det meste, denne er 40mm

IMG_5060.JPG
IMG_5061.JPG
IMG_5062.JPG
IMG_5063.JPG
IMG_5064.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Siden du har en Speedmaster, blir det kanskje litt i samme leia, dog uten kronograf: Mark XVIII. Denne er 40mm. Kan du strekke deg til 43mm, får du også med kronograf, eks. Spifire-serien, eller Classic Pilots. Som Omega har IWC en historikk knyttet til militær luftfart og pilot-klokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: tomar
Det finnes faktisk flere IWC-modeller på 40 mm.

IW3239 er en personlig favoritt, men den nye Da Vinci-serien finnes også i 40 mm, det samme finner du i Pilot-og Portugiese-serien.

De fleste finnes med sort eller hvit (sølv) skive, enkelte med blått som IW327014 på bildet, mens den eneste kronografen i selskapet - IW3714 - er 40,9 mm.

Portofino IW3565 til høyre.

40mm.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: tomar
Jeg er selv tilhenger av klokker i størrelsen 40-42 mm, men tror ikke du skal se deg blind på diameter. Det beste er å finne en klokke du liker og prøve den på armen. Det er mye mer enn diameter som spiller inn på hvordan den oppleves på armen. Her er et bilde av 42,3 mmmot 44,25 mm. IWC er minst :)

IMG_0375.JPG
 
Det finnes faktisk flere IWC-modeller på 40 mm.

IW3239 er en personlig favoritt, men den nye Da Vinci-serien finnes også i 40 mm, det samme finner du i Pilot-og Portugiese-serien.

De fleste finnes med sort eller hvit (sølv) skive, enkelte med blått som IW327014 på bildet, mens den eneste kronografen i selskapet - IW3714 - er 40,9 mm.

Portofino IW3565 til høyre.

Vis vedlegg 28954


Se her ja, jeg fant ingen etter å ha søkt på nett et par ganger.

IW3714 er rett og slett lekker. Ser ut som den er en av de "billigere" versjonene også. Koster rundt 70 000kr.
 
Jeg er selv tilhenger av klokker i størrelsen 40-42 mm, men tror ikke du skal se deg blind på diameter. Det beste er å finne en klokke du liker og prøve den på armen. Det er mye mer enn diameter som spiller inn på hvordan den oppleves på armen. Her er et bilde av 42,3 mmmot 44,25 mm. IWC er minst :)

Vis vedlegg 28961

Takk:)
Det virker ikke som det er stor forskjell på dem når man ser dem ved siden av hverandre, den fine tingen med flere av IWC klokkene er kanskje at de ikke er like tykke som mange andre klokker i alle fall det inntrykket jeg har uten å ha lest detaljene på dem.
 
IMG_8520.JPG
IMG_6208.JPG

39 mm ren kärlek på armen som funkar nästan till allt! Skulle sälja denna en stund men iaf inte nu för jag är verkligen begeistrad av denna Mark XVI. Folk som dissar ETA kan ingenting om klockor ;) Nya varianten är dock 40 mm XVIII
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost, Oscr og Bond
IWC 3714 er en utrolig pen klokke, har en selv, og har små håndledd, men den er absolutt ikke for stor. :)
Meget pen i virkeligheten, vanskelig å få frem den fine skiven og detaljer i kombinasjon med svakt buet glass på bilder.

02-Zawatch-2150186_zpstkyqmj17.jpg
 
IWC 3714 er en utrolig pen klokke, har en selv, og har små håndledd, men den er absolutt ikke for stor. :)
Meget pen i virkeligheten, vanskelig å få frem den fine skiven og detaljer i kombinasjon med svakt buet glass på bilder.

02-Zawatch-2150186_zpstkyqmj17.jpg
Den er helt nydelig :)
Er det samme jeg så på til ca 80 k? eller er den du har enda mer eksklusiv?
 
Stålmodellene av IW3714 (45/46/47) koster det samme.

Det finnes forresten Laureus-modeller på bruktmarkedet med blå skiver - 371432, og selvsagt gullkasser - 371480 og 371482 - i langt høyere prisklasse.

Men 3714 koster altså det samme.

Det finnes også en 3712, men manuelt opptrekk og såkalt Rattrapante (to tider på kronografen), og en 42 mm utgave kalt 3904, men med in-house kronograf (89361):

IW390404e.df73128833600530cd080f7ecb2a5cf0.jpg
 
Stålmodellene av IW3714 (45/46/47) koster det samme.

Det finnes forresten Laureus-modeller på bruktmarkedet med blå skiver - 371432, og selvsagt gullkasser - 371480 og 371482 - i langt høyere prisklasse.

Men 3714 koster altså det samme.

Det finnes også en 3712, men manuelt opptrekk og såkalt Rattrapante (to tider på kronografen), og en 42 mm utgave kalt 3904, men med in-house kronograf (89361):

Vis vedlegg 29308

Takk for mange fine forslag.
Link til troverdige sider som selger klokken på bruktmarkedet du har å anbefale?
371432 var veldig pen må jeg innrømme, likte blåfargen.
 
De mest troverdige selgerne finner du her inne, de finnes selvsagt på finn også, noen av dem på klokkeriet på FB, og så er det selvsagt chrono24. Som ikke er en nettbutikk, men en formidlingsentral på nett for proffe og amatørselgere.

Der finner du mange seriøse, og du kan sikre transaksjonen din gjennom dem når du handler, omtrent som sikker betaling på finn.
 
De mest troverdige selgerne finner du her inne, de finnes selvsagt på finn også, noen av dem på klokkeriet på FB, og så er det selvsagt chrono24. Som ikke er en nettbutikk, men en formidlingsentral på nett for proffe og amatørselgere.

Der finner du mange seriøse, og du kan sikre transaksjonen din gjennom dem når du handler, omtrent som sikker betaling på finn.

Ok, jeg har vært innom chrono24 sin side, men greit å høre andre sin erfaring når man skal handle i denne priskategorien :)