IWC Ingenieur Vintage vs Omega Speedmaster Moon (3753.10.)

Which one do you prefer?

• IWC Ingenieur Vintage black steel

Stemmer: 1 100,0%
  • Omega Speedmaster Moon (3753.10.)

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    1
Som Speedy-elsker er dette vanskelig, for IWCen var nydelig den også! Men jeg må bare få protestere når det nevnes at 1861/63 er et dårligere urverk! Det er kanskje ikke COSC-sertifisert, men min Speedy har blitt regulert godt innenfor, og har bare hastet med 10 sekunder siden nyttår! Dessuten er det svært robust, og en virkelig klassiker. Dårlig? Pfft! ;)

Hehe... Det er bare min subjektive mening. No offense, jeg er også fan av Speedmaster Pro ;)

Litt vanskelig å svare på den der. Dersom det er en del av en større galskap, er valget enkelt IMO. En Speedy må være med i enhver samling med respekt for egne ben å stå på. Valget blir derfor ikke vanskelig ettersom du da bare har IWC igjen å velge i mellom. Som hverdagsur/beater/one and only - IWC :)

Elsker Speedmasteren, har gjort det lenge...

Men det gikk en nyforelsket stemme til IWCen fra meg gitt.. Nydelig klokke..

Jeg vet ikke om mange ur som ville fått meg til å velge bort den Ingenieuren, den står øverst på ønskelisten.

Takk for respons...

Det er en ting som plager meg litt med IWCen. Det er den vertikale børstet finishen på sidene til kassen.
Kassen kjente litt lettere enn forventet. Kanskje jeg er pirkete, men de små tingene i en så ellers nydelig klokke plager meg.

Omegaen med glass bak er safe og godt gjennomført, men kan være litt kjedelig.

Vanskelig dette her. Har hatt flere Rolexer, AP etc. før. Lyst på noen konservativ og classic;)

Såvidt jeg kan huske har jeg aldri før sett speedmasteren bli knust i en avstemming sånn som dette. Ta det for hva det er verdt ;)

I utgangspunktet skulle man tro at dette var en helt umulig sammenligning.
Men den er faktisk ganske relevant.
Også kunne man argumentere med at IWC'en er inhouse og speedyen har et ikke-inhouse verk.
Faktum er at IWC verket er et Jaeger derivat og kanskje ikke så rendyrket IWC som mange tror.
Verket er, som Omegas 1861/63, førsteklasses. Noe av det beste på markedet.
Ingen av urene er cosc. Men begge har kvaliteter som faller godt innenfor normen.
Jeg lot være å stemme fordi begge er udødelige klassikere, noe av det vakreste som finnes!

Ut i fra Frodo sine ord kan man vel kanskje konkludere med at det er å foretrekke å få begge inn i samlingen? Intet enkelt valg, men Speddy først og IWC etterpå?