IWC Ingenieur - en (nesten) komplett historisk oversikt

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.121
Sted
Fredrikstad
http://www.moeb.ch/Ingenieur/Ingenieur_e.html

Denne kan ha blitt postet tidligere(?), men er så bra at den fortjener å bli postet igjen.

Skulle gjerne hatt en Ingenieur SL "Jumbo".

x580x9999_226GE1301_6TQ2B.jpg


Er det en slik på TS tro?

Kanskje vi får se en reissue til neste år, når Ingenieur SL fyller 40 år ;)
 
Sikler vel mer enn noen gang før på 3227. Dere som har hatt den litt; er den en stayer? Må bare selge platespilleren nå :)
 
Hvor mye måtte du betale for 3227-en @MaKi ? Jeg har også fått veldig lyst på en slik, så send meg en PM om du skal selge ;)
 
Får man en til 35', så er det en knallpris, de koster mer nå enn før. Dessverre ike enoe salg her med det første, ser ikke hva jeg kunne erstattet den med :)
 
Har hatt 3227-01 siden 2007 fantastisk flott klokke som eg nettopp solgte videre med klump i magen.
 
Redigert:
napoleon med sin hær over alpene dro; det gjorde visst jeg også; hva gjør man vel ikke for et ur; akk - hvilken lidelse...
IMG_0200.JPG


se her gitt - jommen er det ikke katedralen i milano...
IMG_0218.JPG


...og sforzaborgen
IMG_0242.JPG


...men hva er nå dette; plutselig i modena, balsamicoens hjemtrakter
IMG_0247.JPG


jo, for nettopp her befinner en saftsusesjappe seg - som har evne til å grave fram rare rariteter -
IMG_0250.JPG


...blant annet min genta-formgitte iwc 1832 fra søttitallet - hurra!
IMG_0243.JPG


Skulle gjerne hatt en Ingenieur SL "Jumbo".

x580x9999_226GE1301_6TQ2B.jpg


Er det en slik på TS tro?

ja, jon henrik - nå er det ivaffall ett eksemplar. finnes jo også som nevnt i flere metall/fargeutgaver - håper jeg ikke kommer dit at jeg får ulidelig trang til samle alle sammen :-O
 
napoleon med sin hær over alpene dro; det gjorde visst jeg også; hva gjør man vel ikke for et ur; akk - hvilken lidelse...
Vis vedlegg 58730

se her gitt - jommen er det ikke katedralen i milano...
Vis vedlegg 58731

...og sforzaborgen
Vis vedlegg 58732

...men hva er nå dette; plutselig i modena, balsamicoens hjemtrakter
Vis vedlegg 58733

jo, for nettopp her befinner en saftsusesjappe seg - som har evne til å grave fram rare rariteter -
Vis vedlegg 58734

...blant annet min genta-formgitte iwc 1832 fra søttitallet - hurra!
Vis vedlegg 58735



ja, jon henrik - nå er det ivaffall ett eksemplar. finnes jo også som nevnt i flere metall/fargeutgaver - håper jeg ikke kommer dit at jeg får ulidelig trang til samle alle sammen :-O
Fantastisk! Gratulerer!!
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
napoleon med sin hær over alpene dro; det gjorde visst jeg også; hva gjør man vel ikke for et ur; akk - hvilken lidelse...
Vis vedlegg 58730

se her gitt - jommen er det ikke katedralen i milano...
Vis vedlegg 58731

...og sforzaborgen
Vis vedlegg 58732

...men hva er nå dette; plutselig i modena, balsamicoens hjemtrakter
Vis vedlegg 58733

jo, for nettopp her befinner en saftsusesjappe seg - som har evne til å grave fram rare rariteter -
Vis vedlegg 58734

...blant annet min genta-formgitte iwc 1832 fra søttitallet - hurra!
Vis vedlegg 58735



ja, jon henrik - nå er det ivaffall ett eksemplar. finnes jo også som nevnt i flere metall/fargeutgaver - håper jeg ikke kommer dit at jeg får ulidelig trang til samle alle sammen :-O

Helt rått @holmby! Gratulerer så mye, og sleng gjerne ut noen flere bilder av klokka ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby