IWC fra ca 1936

fett ur! klin til med foto fra bakside og innmat også, og opplys størrelsen - lettere svare da ;)

Str er 28mm ut fra det jeg ser. Det er kun en privat inngravering på baksiden. 1934 er riktig år på inngraveringen.
 
Hei
Basert på fasong og såkalt "wire lugs" (feste for rem) ble disse produsert fra ca 1925 og framover. Den har sannsynligvis kasse i gull og et signert manuelt verk
 
Hei.

Jeg har arvet denne boksen og lurer på om noen kloke hoder her kan fortelle meg hva noe slikt kan være verdt?
Har vært i kontakt med IWC, men ikke fått vurdering fra dem ennå.
Dette er et sett som ble gitt som en gave fra IWC på 50-tallet og brukt som et trenings-sett.
Boksen er i utmerket stand og ubrukt.

IWC set#2.jpg

IWC set #3.jpg
 
Redigert:
Ser ut til å være to komplette klokker pluss deler til en tredje. Fungerer de?
Vil tro at den rette samler er villig til å betale en god slump for dette settet, men du må nok ut på internasjonalt fora. Kanskje settet også vil være av interesse for et av de større auksjonshusene. Kult!
 
Jeg har trukket begge og de virker. Det er to verk, ett til lommeur og ett til armbåndsur.
Tenker også at dette er for samlere og spesielt interesserte.
Noen som har gode tips til hvor det eventuelt kan legges ut for salg?
 
Først, finn ut historien bak. Regner med at du vet hvem som mottok dette. IWC kan sikkert også fortelle deg hvordan dette ble håndtert og til hvem. Kanskje også i hvilket antall. Tror ikke dette er dusinvare. For samlere er historien bak alfa og omega :)
Av auksonshus tenker jeg umiddelbart på Antiquorum eller Christie's. Skriv et hyggelig brev og be de vurdere settet. Du får garantert svar fra begge.

http://www.forbes.com/sites/arielad...n-houses-to-buy-or-sell-a-watch/#367334a63489
 
Det interessante er hvem du arvet dette av? Misstenker at dette er en urmaker, kanskje en tidligere lærer på Elvebakken vidg. Skole?