IWC "fishtail" cal 72

Iwc

Hei

Vel gjort med det du har funnet hittil, jeg kan tenke meg å komme med en del tilleggs informasjon om denne IWC'en.

Her er en del tekniske opplysninger mht oppbygning, deler og bridge arrangement. Det er også forskjellige "diameter" og høyder.

Praktisk talt, de er egentlig veldig artistisk laget, og det blir totalt fire forskjellige av disse. De er også morsomme å jobbe med.

Jeg håper at informasjonen var til nytte, se på disse bildene her: IWC Fishtail Photos by Clockomaniak1 | Photobucket

Clockomania
 
Takk for det Clockomania K1

Etter litt måling med feintasteren og Vidar på Kolbotn ur som hadde en ekstra velle nederst, bakerst i en skuff i kjeller'n, så fikk jeg liv i IWC'n igjen. Men jeg skulle gjerne hatt den tekniske manualen når letinga var på det værste. Morsomt er det å komme over noe sånt.

Her er verket med sentrum sekundhjul i cal. 71. Denne er vist enda mere sjeldenre enn cal 72, da denne ble solgt til den Engelske marine i 1917. Flott pris er det på den også. IWC EXTREME RARITY: MILITARY CAL. 71 SC FISHTAIL BROAD ARROW for $*13,806 for sale from a Private seller on Chrono24
 
Redigert: