IWC 3239 - erfaringer?

Vij

Medlem
21. april 2015
Innlegg
32
Hei!

Har i lengre tid vurdert en IWC 3239-04 (hvit skive), som etter min mening tilbyr Genta-DNA i pene proposjoner til en edruelig pris.

Siden jeg bor i en by uten IWC AD har jeg ikke fått mulighet til å prøve den på hånden. Er det noen her inne som har prøvd/eid en 3239? Lurer i så fall på hva dere kan si om kvalitetsfølelse og finish, gjerne med kjenninger som SubC som referansepunkt.

PS: er klar over at klokken kommer med et kontroversielt (og mulig overpriset) Sellita/ETA-urverk. Men ønsker å holde det utenom denne diskusjonen, da jeg er ute etter en vurdering av bære- og godfølelse, ikke tekniske fakta. Så premisset for diskusjonen får være at man er villig til å bla opp.

Legger ved link til Hodinkees omtale (for bilder og info): https://www.hodinkee.com/articles/introducing-the-iwc-ingenieur-automatic-40mm
 
Altså om du får godfølelsen er en individuell sak. Men, bærekomforten er noe av det bedre, tross at den kan virke litt topptung. Det er godt gjort.

Noen bærer den ganske løst, jeg anbefaler å ha den litt tight, da blir den ikke den store ding-magneten heller.

Finish? Står ikke noe tilbake for en Milgauss elller Sub etter min mening.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørn, Vij og Jone
Jeg synes denne er flott, inhouse eller ei.
Med edruelig pris - hva mener du der? @Vij

Beklager hvis det var uklart. Jeg siktet til at en brukt ingy er en Genta-designet sportsklokke i en vesentlig mer tilgjengelig priskategori enn "brødrene" fra PP og AP (uten sammenlikning forøvrig).
 
Redigert:
Beklager hvis det var uklart. Jeg siktet til at en brukt ingy er en Genta-designet sportsklokke i en vesentlig mer tilgjengelig priskategori enn "brødrene" fra PP og AP (uten sammenlikning forøvrig).
Og jeg beklager at jeg uttrykte meg uklart også - hva koster slikt pent brukt?
 
Hei!

Har i lengre tid vurdert en IWC 3239-04 (hvit skive), som etter min mening tilbyr Genta-DNA i pene proposjoner til en edruelig pris.

Siden jeg bor i en by uten IWC AD har jeg ikke fått mulighet til å prøve den på hånden. Er det noen her inne som har prøvd/eid en 3239? Lurer i så fall på hva dere kan si om kvalitetsfølelse og finish, gjerne med kjenninger som SubC som referansepunkt.

PS: er klar over at klokken kommer med et kontroversielt (og mulig overpriset) Sellita/ETA-urverk. Men ønsker å holde det utenom denne diskusjonen, da jeg er ute etter en vurdering av bære- og godfølelse, ikke tekniske fakta. Så premisset for diskusjonen får være at man er villig til å bla opp.

Legger ved link til Hodinkees omtale (for bilder og info): https://www.hodinkee.com/articles/introducing-the-iwc-ingenieur-automatic-40mm
Nå er jo jeg kanskje ikke helt objektiv i denne saken, men jeg mener personlig at denne klokken er helt topp. Finnish på kasse, lenke og skive er helt optimal. Sammen med en fornuftig diameter og tykkelse blir det en fin allrounder. Den bygger lite, men har god tilstedeværelse. I tillegg selges det få av dem, i forhold til mange tilsvarende modeller, så sjansen for å møte en lik er liten.