It's a Sinn...

Det ble en 903. Gleder meg veldig til å få den i hus :)

-903 har jo en interessant historie, som du sikkert er klar over - det er en god grunn til at den ligner såpass på en Navitimer som den gjør uten at advokatene til Breitling går apeshit.

Til glede (?) for nye lesere - da Breitling gikk konk som følge av kvartskrisen, kjøpte Helmut Sinn opp rettighetene til Navitimeren (som jo passer som hånd i hanske med Sinns ry for instrumentelle kronografer!) og -mener jeg å huske- delelageret - så de eldste 903ene i omløp har breitlingdeler her og der.

Jeg vil ha en 903 med blå skive, hører du, julenissen?

(Gratulerer med et fantastisk ur på innkommende, forøvrig!)
 
-903 har jo en interessant historie, som du sikkert er klar over - det er en god grunn til at den ligner såpass på en Navitimer som den gjør uten at advokatene til Breitling går apeshit.

Til glede (?) for nye lesere - da Breitling gikk konk som følge av kvartskrisen, kjøpte Helmut Sinn opp rettighetene til Navitimeren (som jo passer som hånd i hanske med Sinns ry for instrumentelle kronografer!) og -mener jeg å huske- delelageret - så de eldste 903ene i omløp har breitlingdeler her og der.

Jeg vil ha en 903 med blå skive, hører du, julenissen?

(Gratulerer med et fantastisk ur på innkommende, forøvrig!)
Interessant historie dette. Jeg var heller ikke klar over at Sinn kjøpte rettighetene til Navitimer før jeg begynte å «nerde» meg litt ned i merket :)
@Norgar Jeg regner med og håper du «bjudar på» med unboxing når du har fått den på lanken :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Deleted member 14560
Enig i at det er en spesiell og interessant historie.

Noe leveringstid fra Sinn forstår jeg, men når klokka kommer må jeg kunne by på noen bilder:)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
En liten update i tilfelle andre er i markedet for denne eller andre klokker med ETA 2893-2 verk. I unboxingen nevnte jeg at det skulle bli spennende å se hvor nøyaktig verket var. Dommen etter 1,5 mnd. jevnlig bruk er ca. +3 sek. pr. døgn. Det synes jeg er meget bra, tatt i betraktning at den ikke er COSC-sertifisert. Fortsatt veldig fornøyd med klokken, og den gjør seg bra på nato. Legger ved noen ferske WS :cool:
DD779783-BE28-4F8E-B3AA-01577DEADCCE.jpeg
F856FD6A-2D9D-4777-A95E-109E08A894B4.jpeg
1362F62F-A2A0-4FD0-84F1-60DD06AAFFAF.jpeg
 
Gratulerer med flott Sinn. Hvordan holder tegiment/PVD coatingen seg? Skal jo være enda hardere og motstandsdyktig enn vanlig tegiment behandlet stål. Samt denne modellen tar seg meget godt ut i sort konra SS...
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Gratulerer med flott Sinn. Hvordan holder tegiment/PVD coatingen seg? Skal jo være enda hardere og motstandsdyktig enn vanlig tegiment behandlet stål. Samt denne modellen tar seg meget godt ut i sort konra SS...
Takk for det! Er kjempefornøyd med denne. Siden den har tegimentbehandling (som gjør stålet særdeles motstandsdyktig mot riper) skal visstnok PVD-coatingen ikke flasse, iflg. Sinn. Har fått tilbakemelding fra andre med erfaring fra merket at PVD-coatingen skal holde mål, så det gjenstår å se. Den er i alle fall 100 prosent strøken etter ca. 2 mnd. jevnlig bruk ;) Synes i likhet med deg at Sinn-modellene kler dette sorte uttrykket svært godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stipey