Selges It's a Jag (Jaguar S-Type)

Medlem
10. sep. 2009
Innlegg
710
Opphavet har med økende alder og stadig nye ledd heldigvis innsett at han ikke lenger er egner seg bak rattet. Han vil derfor selge Jaguaren han unnet seg for snart 10 år siden. Den har ikke store markedsverdien og ved kommisjonssalg er det ikke mye igjen, så om noen TSere har Inspector Morse fantasier eller ønsker å halvere snittalderen på landets S-Type sjåfører er det her mulighet for en staselig luksusbil med V6er, masse skinn og truede tresorter til en gunstig pris.

Det er en 2.5L V6 S-Type i sort/sort i god stand med 97 000km på telleren. Automat, så klart. Alle servicer fulgt. Dette er 2003 modellen som har oppgradert understell etter at de første modellene omtrent smeltet på Nürburgring (jeg etablerte for min forrige arbeidsgiver et testsenter ved Nürburgring på denne tiden, så jeg fikk med meg denne utviklingen hos Jaguar i nabobygget). Jeg kjørte bilen over fjellet fra vestlandet for noen uker siden og den er overraskende morsom på svingete småveier. Motoren kunne nok hatt mer futt (192hk) og jeg hadde nok personlig foretrukket manuelt gir for økt respons, men kjøreegenskapene er gode. Det er nok ikke en bil jeg selv hadde kjøpt ny i 2003, men å kjøre den gir alltid en følelse av en spesiell anledning og det kan man dessverre si om de færreste biler i dag. Den har absolutt sin sjarm.

Prismessig ligger disse rundt 130k på finn, men han hadde nok vært tilfreds med en pris godt under det dersom det er noen som har glede av den.

Bilder hos han derre Finn:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78206002&ref=ads&myad=78206002